شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ساعت ۹:۰
فرماندار اسفراین:

سیل به ۴۰ منزل مسکونی کلاته سنجر خسارت زد/ اعطا تسهیلات به واحدهای آسیب دیده

فرماندار اسفراین با اشاره به خسارت سیل به 40 منزل مسکونی در روستای کلاته سنجر گفت: واحدهای خسارت دیده مشمول دریافت تسهیلات خواهند شد.
سیل به 40 منزل مسکونی کلاته سنجر خسارت زد/ اعطا تسهیلات به واحدهای آسیب دیده,

به گزارش خبرگزاری عصراترک، جلسه شوراي مديريت بحران شهرستان اسفراين به رياست فرماندار شهرستان و با حضور مديركل مديريت بحران استانداري خراسان شمالي و اعضاي شورای شهر اسفراین برگزار شد .

در این جلسه فرماندار اسفراین به آمادگی کامل دستگاهها برای زمان بحران تاکید کرد و افزود: سرعت عمل دستگاهها همراه با اقدامات هماهنگ و منسجم باعث کاهش خسارات و تلفات در زمان بحران ها و بلایای طبیعی می شود و ضرورت دارد در زمان بحران از اقدامات پراکنده و جزیره ای خودداری کنند.

وی با اشاره به سيل اخير در روستاي كلاته سنجر گفت : وقوع سيل در روستاي كلاته سنجر منجر باعث آسیب دیدن ٤٠ منزل مسكوني شد كه با پيگيري هاي انجام شده تسهيلات در اختيار خسارت ديدگان قرار خواهد گرفت.

فرماندار اسفراین با اشاره به اینکه ميانگين بارش باران در آذر ماه سال جاري ١٨ ميلي متر بوده است، اظهار کرد: در ٤٨ ساعت بارندگی رخ داده در این شهرستان که منجر به آبگرفتگی نیز شده بود، ميزان ٥٨ ميلي متر بارندگي در ايستگاه هواشناسي به ثبت رسيده است.

مقام عالي دولت در شهرستان اسفراين با اشاره به مفقود شدن كوهنوردان در ماه گذشته، گفت : اعضاي شوراي مديريت بحران با تعامل و همكاري توانستند در زمانی اندک این دو کوهنورد مفقود شده را بيابند و در اين مورد هم عملكرد قابل قبولي داشتند.

رستمي با اشاره به اینکه بحران در لحظه اتفاق مي افتد و كسي از لحظه وقوع بحران خبر ندارد، اظهار کرد: باید همه اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران و مجموعه هاي آنها آمادگي كامل داشته باشند و از سالم بودن امكانات و تجهيزات اطمينان حاصل کنند تا در مواقع بحران دچار مشكل نشوند.

در ادامه این جلسه، جواد نظری مديركل مديريت بحران استانداري خراسان شمالي با اشاره به اينكه ايران جزوه ١٥ كشور حادثه خيز در دنيا قرار دارد گفت: بيش از ٤٢ مخاطره طبيعي در دنيا شناسايي شده است كه حدود ٣٢ مورد آن در ایران در حال رخ دادن است.

وی ادامه داد: خراسان شمالي جزو استان هاي پيشرو در حوادث و رخداد هاي طبيعي در كشور است و اين آمارها وظيفه اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران را در مواجهه با حوادث و رخداد هاي طبيعي سنگين تر مي كند.

مديركل مديريت بحران استانداري با اشاره به برگزاري كارگاه آموزشي و تمرين ستادي مديريت بحران در ١١ و ١٢ دي ماه در مركز استان، گفت : در مواقع بحران مهمترين مسئله حائز اهميت اين است كه در كمترين زمان ممكن بهترين تصميم گرفته شود و لازمه این سرعت عمل؛ پيگيري،آموزش،تداوم گروه هاي آموزشي،مانورها و كارگاه هاي مديريت بحران است.

نظري در پایان گفت : مهمترين هدف برگزاري اين كارگاه آموزشي، تمرين كار تيمي است كه همه دستگاه هاي اجرايي سطح استان و شهرستان ها در قالب يك تيم با يك هدف مشترك، يك كار مشترك را انجام بدهند تا از كار جزيره اي جلوگيري شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک