جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ساعت ۱۱:۱۵
حاشیه های قابل تامل یک نمایش در دانشگاه بجنورد

ولنگاری فرهنگی در دانشگاه ها، هشداری جدی

انتشار خبر اجرای تئاتر "یک دقیقه سکوت" با محتوای ترویج مسائل جنسي مانند تجاوز ، نگاه نامناسب نسبت به شکل گیری انقلاب اسلامی و بعضا توهین به شهدا بار دیگر دانشگاه بجنورد را در صدر دانشگاه های حاشیه دار استان در مسائل فرهنگی قرار داد.
 ولنگاری فرهنگی در دانشگاه ها، هشداری جدی,

به گزارش عصر اترک، ماجرا از این قرار است که روز گذشته در سالن آمفی تئاتر دانشگاه بجنورد نمایش یک دقیقه سکوت به نویسندگی محمد یعقوبی و کارگردانی مسعود جوان از دانشجویان دانشگاه بجنورد در اولین جشنواره تئاتر دانشجویی به روی صحنه می رود.

به سخره گرفتن کلید واژه های عموما ارزشی و انقلابی و استفاده از الفاظ و جملات رکیک نسبت به مسائلی هچون ازدواج،  حجاب و به تمسخر گرفتن انقلاب باعث می شود تعدادی از کارشناسان حوزه تئاتر و متولیان فرهنگی حاضر در سالن به نشانه اعتراض محل را ترک کنند، اما این نمایش تا پایان ادامه داده می شود.

متأسفانه در سال‌های اخیر رویه‌ای مرموز و مسموم در اقدامات فرهنگی برخی از دانشگاه ها هدایت می‌شود که خبر از استحاله فرهنگی، ولنگاری فرهنگی و نفوذ جریانی ضد دینی در این دانشگاه ها را دارد.

چند وقتی است که شاهد مسائل حاشیه ای در برخی از دانشگاه های استان از جمله دانشگاه دولتی بجنورد از قبیل اکران فیلم سانسور نشده، نظارت کم بر مسائل فرهنگی خوابگاهی، برگزاری جشن تولد مختلط دانشجویی در محیط دانشگاه و برگزاری مسابقات ورزشی با حضور مختلط دانشجویان دختر و پسر هستیم.

موضوعاتی که در برخی از موارد با واکنش مسئولان فرهنگی استان مواجه شده به طوری که حتی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در واکنش به یکی از این حواشی های ایجاد شده در دانشگاه از عضویت در هیات امنای این دانشگاه استعفا داد.

و رجبعلی وثوقی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی نیز در واکنش به یکی از مسائل حاشیه ساز در این دانشگاه در گفتگو با یکی از خبرگزاری های استان گفت: هر حرکتی که شأن و منزلت دانشگاه را به حاشیه ‌برد مطلقا غیرقابل توجیه بوده و نباید اتفاق بیافتد.

با کنار هم قرار دادن مسائل اتفاق افتاده در این دانشگاه این گمان می رود که جریان مرموز و خزنده‌ای سعی در کشاندن فضای فرهنگی دانشگاه به سمت ابتذال دارد و بدون شک این‌یک مشق مهم از تهاجم فرهنگی است چراکه بر اساس بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی تهاجم فرهنگی یعنی تهاجم به‌وسیله ابزارهای فرهنگی یا تهاجم به‌وسیله عناصر فرهنگی و پر واضح است که زنگ خطری برای متولیان امور فرهنگی در استان است.

از ریاست دانشگاه بجنورد به عنوان بالاترین مقام این مجموعه انتظار است به جد این مسائل را که خواسته یا ناخواسته به مسمومیت در فضای دانشگاه‌ها کمک می‌کند و مصداق تعابیر شبیخون فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها نسبت به آن هشدار داده بودند، پیگیری کند و مانع تکرار چنین مسائلی که بافرهنگ ایرانی اسلامی تناقض دارند، باشد و جلوی ورود ارزش‌های غربی به این مکان مقدس را بگیرد.

 

انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک