شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ساعت ۷:۵۷

اجرای طرح مکمل یاری در ۱۰۰ درصد مدارس دخترانه متوسطه اول و دوم استان

مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: طرح مکمل یاری با قرص ویتامین Dو آهن در 100 درصد مدارس دخترانه متوسطه اول و دوم استان اجرا می شود.
اجرای طرح مکمل یاری در 100 درصد مدارس دخترانه متوسطه اول و دوم استان,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : طرح مکمل یاری ویتامین D در 90 درصد مدارس پسرانه متوسطه اول و دوم نیز اجرا می شود.


« نسرین علیزاده » تصریح کرد : در طرح مکمل یاری قرص آهن به مدت 16 هفته ( هفته ای یک عدد قرص آهن 60 میلی گرمی فروس فومارات یا فرفولیک ) و ویتامین D هم به صورت یک عدد قرص مگادوز 50 هزار واحدی به مدت نه ماه طی سال تحصیلی توزیع می شود.


این مسئول افزود : قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید هفته ای دوبار به مدت 20 دقیقه همچنین مصرف ماهی ، تخم مرغ ، لبنیات ، غلات و میوه ها می تواند در جبران کمبود ویتامین D موثرباشد.


این مسئول احساس خستگی ، بی حوصلی و ضعف و کاهش قدرت یادگیری و افت تحصیلی را از مهم ترین عوارض کم خونی در گروه های مختلف تحصیلی برشمرد و تاکید کرد : دانش آموزان نیاز دارند تا در سبد غذایی آنان مواد غذایی سالم و مغذی قرار گیرد .

 

انتهای پیام/ 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک