پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ساعت ۷:۴۷
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی:

دو هزار دختر بازمانده از ازدواج تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه از میان افراد تحت حمایت این نهاد دو هزار دختر بازمانده از ازدواج وجود دارند، گفت: بخش عمده این دختران در روستاها ساکن هستند و سن بالای ۳۵ سال دارند و به‌نوعی بازمانده از ازدواج محسوب می‌شوند.
دو هزار دختر بازمانده از ازدواج تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، حمید خوجانی بابیان اینکه هزار و ۲۰۰ نفر از این دختران در روستاها ساکن هستند، گفت: مشکلات اقتصادی و فرهنگی ازجمله عوامل تأخیر در ازدواج دختران تعیین‌شده است.


وی ادامه داد: بر این اساس کمیته امداد این استان با برگزاری کلاس‌های آموزشی و اردوهای فرهنگی برای این دختران در تلاش است مبانی ازدواج درست را به آن‌ها آموزش دهد.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی همچنین از وجود چهار هزار و ۷۰۰ دختر در شرف ازدواج تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: بیش از نیمی از این دختران ساکن روستا و دارای تحصیلات زیر دیپلم هستند.


خوجانی به فعالیت‌های مختلف کمیته امداد در جهت ترویج و تسهیل سنت حسنه ازدواج و تحکیم و تقویت بنیان خانواده و همچنین پیشگیری از شیوع آسیب‌های فردی و اجتماعی در بین جوانان در شرف ازدواج وزنان سرپرست خانوار اشاره کرد و ادامه داد: این نهاد برای تشویق و حمایت از ازدواج زنان سرپرست خانوار بسته‌های تشویقی را در دست اجرا دارد.


وی پرداخت کمک‌هزینه ازدواج و همچنین پرداخت تسهیلات اشتغال به همسران این بانوان را ازجمله بسته‌های حمایتی برای ازدواج مجدد این زنان عنوان کرد و ادامه داد: ساخت مسکن، استمرار پوشش درمان آن‌ها و فرزندانشان از دیگر محتوای بسته‌های تشویقی برای ازدواج زنان سرپرست خانوار است.


خوجانی با اشاره به بالا رفتن قیمت کالاهای ضروری جهت خرید جهیزیه نوعروسان، گفت: اعتبارات کمک‌هزینه جهیزیه به نوعروسان تنها بخش کوچکی از نیاز خانواده‌ها را برآورده می‌کند لذا در این زمینه نیازمند کمک‌های خیران هستیم.


انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک