جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ساعت ۷:۴۰

واکسیناسیون۳میلیون و ۸۰۰هزار راس دام درمرکزی علیه بیماری های دامی

اراک- سرپرست اداره بهداشت و بیماری های دامی دامپزشکی استان مرکزی گفت: سه میلیون و ۸۸۶ هزار راس دام در استان مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون علیه بیماری های دامی واکسینه شدند.
واکسیناسیون۳میلیون و ۸۰۰هزار راس دام درمرکزی علیه بیماری های دامی,

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دامپزشکی استان مرکزی، ابوالفضل حمزه لوییان با اشاره به رشد ۱۲ درصدی میزان واکسیناسیون در استان نسبت به سال قبل اظهار کرد: سه میلیون و ۴۵۵ هزار راس دام سبک و سنگین در مدت مشابه سال گذشته علیه بیماری های تب برفکی، آنتروتوکسومی، آگالاکسی، آبله، قانقاریا و طاعون نشخوارکنندگان کوچک در این استان مایه کوبی شدند که امسال شمار دام ها به سه میلیون و ۸۸۶ هزار راس افزایش یافته است.

سرپرست اداره بهداشت و بیماری های دامی دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به مبارزه و عملکرد واکسیناسیون در حوزه بیماری های قابل انتقال از دام به انسان گفت: شش هزار و ۳۷۴ قلاده سگ نیز در این مدت علیه بیماری هاری و ۴۹۸ هزار و ۶۱۰ راس دام علیه بیماری تب مالت از ابتدای سال جاری تاکنون ایمن سازی شدند.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از سرایت بیماری تب مالت به جمعیت انسانی، با انجام خونگیری و آزمایش بروسلوز از تعداد ۱۰ هزار و ۶۱۰ راس گاو و ۶۲۸ راس گوسفند، تعداد ۱۵ راس گاو و ۳۹ راس گوسفند مبتلا به این بیماری شناسایی و از چرخه تولید حذف شدند.

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: ۴۱۶ هزار و ۵۸۰ راس این دام ها در راستای مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام علیه بیماری سیاه زخم مایه کوبی شدند.

حمزه لوئیان افزود: ۱۷هزار و ۸۱۰ مورد تست سل برای مقابله با انتقال این بیماری به انسان در دامداری های استان انجام شد و ۱۳ راس دام مبتلا به این بیماری شناسایی و از چرخه مصرف انسانی خارج شدند.

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۷۱۷ مورد تست مشمشه نیز امسال با هدف پیشگیری از این بیماری در مزرعه های نگهداری اسب و حیوان های تک سمی استان انجام شد که در این تست ها یک مورد مثبت تشخیص و اقدامات لازم در این خصوص انجام شد.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک