جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ساعت ۱۰:۴۲

حذف یارانه نقدی در استانها سلیقه‌ای نخواهد بود/دولت ضوابط را تعیین می‌کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ضوابط و شاخص‌های تعیین‌شده برای تشخیص پردرآمدها باید از سوی دولت تصویب شود، گفت: تخصیص یارانه نقدی در استانها سلیقه‌ای نخواهد بود.
 حذف یارانه نقدی در استانها سلیقه‌ای نخواهد بود/دولت ضوابط را تعیین می‌کند ,

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، نوبخت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قیمت حامل‌های انرژی در بودجه 98 همان هزار تومان اعلام شده است گفت: در حال حاضر هیچ منابع مازادی از محل فروش یارانه‌های نقدی حاصل نشده و هرگونه درآمد اضافی از طریق وزارت نفت به خزانه واریز و در حساب هدفمندی نگهداری می‌شود.

وی افزود: یارانه‌ها از طریق مابه‌التفاوت نرخ سوخت تأمین می‌شود هر مقدار افزایش در قیمت حاملهای انرژی ایجاد شود باید 50 درصد آن به مردم، 30 درصد در تولید و 20 درصد به دولت واگذار شود.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر مجلس تبصره 14 قانون بودجه را تغییر داده است و هرگونه افزایشی در قیمت آب و برق به شرکتهای مربوطه واگذار شده تا صرف هزینه‌های آنها شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه آئین‌نامه اجرایی تخصیص یارانه نقدی در هیئت دولت تصویب خواهد شد گفت: تخصیص یارانه نقدی در استانها سلیقه‌ای نخواهد بود.

نوبخت اضافه کرد: ضوابط و شاخص‌های تعیین‌شده برای تشخیص پردرآمدها باید از سوی دولت تصویب شود و البته به هر میزان که یارانه نقدی در خانوارهای هر استان قطع شود باید صرف هزینه‌های ضروری همان استان شود.

وی ادامه داد: به‌نظر می‌رسد تصمیم‌گیری در استانها برای تشخیص افراد پردرآمد بهتر از تصمیم‌گیری در تهران باشد.

انتهای پیام//*

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک