سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۱۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ساعت ۶:۲۶

جزئیات بسته های حمایتی برای خانوارهای کم درآمد خراسان شمالی

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی جزئیات توزیع بسته های حمایتی به خانوارهای با درآمد کمتر از 3 میلیون تومان را تشریح کرد.
جزئیات بسته های حمایتی برای خانوارهای کم درآمد خراسان شمالی,

علیرضا ذوقی، معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک گفت: طرح حمایتی دولت از خانواده های با درآمد کمتر از 30 میلیون ریال در چهار مرحله در حال اجرا است.

این مقام مسئول اضافه کرد: یارانه سبد کالای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در مرحله اول، خانواده های تحت پوشش بنیاد شهید و ایثارگران در مرحله دوم و گروه کارگران ساختمانی، قالیبافان، شاغلین صنایع دستی، مشاغل آزاد، رانندگان برون شهری و درون شهری، زنبورداران، کارگران باربر، کارگران کسب و کارهای خانگی، کارگران متفرقه، عشایر، روستاییان، بازنشستگان و دریافت کنندگان بیمه بیکاری درمرحله سوم واریز می شود.

ذوقی با اشاره به اینکه برخی از خانوارها با درآمد کمتر از 30 میلیون ریال اند که تحت پوشش هیچ کدام از ارگان ها نیستند، اضافه کرد: براساس "بند پ" مصوبه اخیر درمورخه 28 آبان سال 97 درخواست این خانواده ها بعد از بررسی توسط کمیته امداد و بهزیستی کشور پذیرفته می شود و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از اطلاعاتی که از طریق کمیته امداد و بهزیستی کشور دریافت می کند به درخواست کتبی اشخاص مرتبط این بند پس از کسب اجازه برای دسترسی به حساب های بانکی آن ها، مشمول بودن یا نبودن آن ها را رسیدگی کند.

وی ادامه داد: براساس طرح حمایتی دولت از اقشار کم درآمد، به تعداد اعضا خانواده برای یک نفره 100 هزار تومان، دو نفره 150 هزار تومان، سه نفره 200 هزار تومان، چهار نفره 250 هزار تومان و پنج نفره به بالا 300 هزار تومان به کارت یارانه سرپرست خانوارها واریز می شود.

ذوقی با بیان اینکه 93 فروشگاه زنجیره ای و آزاد در سطح استان برای عرضه کالا به مشمولان در نظر گرفته شده است، گفت:  سرپرست خانوارها بعد از شارژ کارت یارانه می توانند به این فروشگاهها مراجعه داشته باشند و اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: واریز مبالغ سبد کالا برای گروه اول به اتمام رسیده است و باتوجه به اینکه آمار اعضا در انتهای سال اعلام می شود، آماری از سال 97 در دسترس نداریم .

ذوقی براساس آمار سال 96 تعداد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی استان را 57 هزار و 6 خانوار اعلام کرد و گفت: این خانوارها شامل 159 هزار و 848 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بیمارن خاص ،مراجعه کنندگان موردی بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در سه مرحله به این گروه سبد کالا تعلق گرفته است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: سامانه های پیامکی اعلام شده از جمله 5000492 هیچ گونه ارتباطی با این طرح حمایتی دولت از اقشار کم در آمد ندارد و مردم برای کسب اطلاعات دقیق به سایت وازرت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: همچنین از همه شهروندان درخواست می شود به پیامک های فاقد اعتبار پاسخ ندهند و شماره کارت و رمز دوم خود را در پاسخ به هیچ پیامکی در خصوص این طرح اعلام نکنند.

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ناشناس | 1397/09/17
0
0
باسلام مایک خانواده پنج نفره هستیم تحت پوشش هیچ ارگانی چه بهزیستی وکمیته امداد وهمچنین بیمه تامین اجتماعی که حقوق بگیردولتی باشیم نیستیم سرپرست خانواده کارگرساده توان پرداخت بیمه بازنشستگی رانداردازبیمه سلامت عمومی استفاده میکنیم تاکنون نه سهام عدالت ونه سبدکالابه ماتعلق گرفته روزی که کارباشد۵۰ هزارحقم میشوداگرباشددرماه ۵یا۶ روزکارهست بهزیستی میگویدجوان وسالم هستی خداراشکرولی متاسفانه درآمدی ندارم لطفاپیگیرخانواده هایی که تحت پوشش بیمه سلامت هستندوهیچ امیدی به آینده وبازنشسته شدن ندارندباشیدممنون
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک