شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ساعت ۸:۷
رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان راز جرگلان:

انجمن تئاتر و موسیقی ترکمنی در رازوجرگلان تشکیل می شود

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان راز و جرگلان از تشکیل انجمن تئاتر و موسیقی ترکمنی در این شهرستان خبر داد و گفت : گروه تئاتری قبل از تشکیل اداره فرهنگ و ارشاد دراین شهرستان زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت داشتند.
انجمن تئاتر و موسیقی ترکمنی در رازوجرگلان تشکیل می شود,

به گزارش عصر اترک، حجت الاسلام رضا منصوریان، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان راز و جرگلان در دیدار با نوازندگان موسیقی دوتار ترکمنی از تشکیل  انجمن موسیقی دوتار ترکمن خبر داد و گفت: تاکنون در حوزه موسیقی ترکمن، پنج نوازنده شناسایی شدند که آنها حمایت شده و کارت عضویت نیز صادر خواهد شد .

منصوریان مشمول شدن این نوازندگان تحت پوشش بیمه هنرمندان را از جمله اقدامات حمایتی از نوازندگان برشمرد و گفت:  نوازندگان بالای ۵۰ سال نیز به وزارتخانه فرهنگ و ارشاد جهت حمایت معرفی خواهند شد.

وی همچنین از برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر و عارف ترکمن مختومقلی فراغی خبر داد و افزود : با توجه به اینکه بخش زیادی از جمعیت شهرستان راز و جرگلان را قوم ترکمن تشکیل دادن می دهند، مراسم بزرگداشت این شاعر هرساله در این شهرستان برگزار می شود.

در ادامه مسولین از کتابخانه خانگی فعال در روستای گرکز بازدید کرده و از زحمات صاحب جمال رحیمی ، مسئول این کتابخانه خانگی برای برگزاری مستمر نشست کتابخوانی، آموزش راهکارهای صرفه جویی در مصرف انرژی مخصوصا در حوزه آب، توجه به محیط زیست و ترویج فرهنگ گفتگو در بین کودکان قدردانی کردند.

رحیمی

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک