پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۱۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ساعت ۱۲:۳۱
واکنش علمای اهل سنت خراسان شمالی به جنایات آل سعود در یمن،

حملات آل سعود به یمن نسل کشی است/ مدعیان حقوق بشر نباید در مقابل این جنایات سکوت کنند/ کشتارهای یمن بخاطر نبود اتحاد است

علمای اهل سنت خراسان شمالی ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود در یمن خواستار ورود مدعیان حقوق بشر به این برادرکشی و نسل کشی ها شدند.
حملات آل سعود به یمن نسل کشی است/ مدعیان حقوق بشر نباید در مقابل این جنایات سکوت کنند/ کشتارهای یمن بخاطر نبود اتحاد است,

آخوند رحیم صمدی، امام جمعه یکه سعود از توابع راز و جرگلان در گفتگو با خبرنگار عصراترک  با محکوم کردن حملات رژیم آل سعود به مردم یمن این حملات را برادرکشی و نسل کشی برشمرد.

آخوند صمدی گفت: افرادی ساده لوح فریب تبلیغات کشورهای بیگانه از جمله آمریکا، انگلیس و اسرائیل را می خورند، این در حالی است که آنها خودشان را حاکم این منطقه می دانند و مردم را فریب می دهند.

وی با بیان اینکه کشتار جامعه مسلمان از نظر عقلانی مورد قبول نیست و یک نسل کشی به حساب می آید، افزود: این عمل را محکوم می کنیم و باید سردمداران کشورهای مسلمان آگاه شوند و مار در آستین خود پرورش ندهند.

وی خاطر نشان کرد: آل سعود نوکر آمریکا است و کشتار زنان و کودکان بی گناه یمنی برای خوش خدمتی به اربابان خود انجام می دهند.

آخوند صمدی تاکید کرد:  اگر کشورهای مسلمان با اتحاد جنایات علیه مسلمانان را محکوم کنند و قدرت خود را به جهانیان ثابت کنند کمتر شاهد مسلمان کشی در دنیا خواهیم بود.

 

مدعیان حقوق بشر نباید در مقابل این جنایات سکوت کنند

آخوند بایرام محمد دهش، امام جماعت مسجد محمد رسول الله (ص) در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و ضمن محکوم کردن جنایان علیه مردم یمن بر دفاع از مظلومان تاکید کرد.

وی ادامه داد: مسلمانان سراسر جهان با نشان دادن اتحادشان می توانند در دل دشمن ترس و واهمه ایجاد کنند.

آخوند دهش افزود: مدعیان حقوق بشر باید در مقابل نسل کشی آل سعود علیه مسلمان سکوت نکنند و به دفاع از حقوق آن ها بپردازند.

 

آل سعود با جنایت در یمن به دنبال اقتدار پوشالی برای خود است

آخوند قلی پور امام جماعت اهل تسنن شهر آشخانه با محکوم کردن جنایات رژیم آل سعود با هم پیمانی رژیم صهیونیستی و آمریکا در کشتن مردم مظلوم یمن، گفت: کودکان مظلوم یمن چه گناهی کرده اند که مورد تجاوز آل سعود و مورد بی توجهی و چشم پوشی سازمان های بین اللملی قرار می گیرند.

امام جماعت اهل تسنن شهر آشخانه با اشاره به هدف این جنایات، عنوان کرد: رژیم آل سعود با هدف راضی نگه داشتن حامیان مالی، جنگ افزاری و اقتدار بخشیدن پوشالی در منطقه توسط آمریکا دست به چنین جنایات خونخوارانه علیه بشریت می زند.

آخوند قلی پور با بیان این که با کشتن مردم مظلوم و بی دفاع پیروزی به دست نمی آید، خاطر نشان کرد: بزرگترین سلاح مسلمانان در برابر توطئه دشمن وحدت و تقویت ایمان است.

وی تاکید کرد: ایمان قوی، وحدت و انسجام مسلمانان بزرگترین سلاح در مقابله با تهدیدات و حملات دشمنان است.

 

اتفاقات یمن رخ به دلیل نبود اتحاد در آن کشور است

آخوند خالمحمد درخشان از علمای فعال اهل سنت  جرگلانی در درباره جنایتی که در یمن رخ میدهد گفت: همه این جنایت در حال وقوع به دلیل نبود اتحاد در بین مسئولان آن کشور است .

وی افزود: وقتی مسولان یک کشور به چند دسته تقسیم شوند و هر کدام بدون توجه به نظرات هم فقط حرف خودشان را بزنند قطعا دشمن از این میان سو استفاده خواهد کرد.

وی تاکید کرد: کسانی که زنان و مردان و کودکان بی گناه یمنی را به خاک و خون می کشند مسلمان نیستند.

وی با ابراز تاسف از این وقایع گفت : اهل سنت شهرستان رازوجرگلان چنین جنایات را محکوم کرده و خواستار اتحاد همه مسلمانان و مجامع جهانی برای دفاع از مردم مظلوم یمن هستیم.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک