جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ساعت ۱۱:۴۲
جانشین فرماندهی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی تشریح کرد:

اجرای ۱۲۹۹ برنامه در هفته بسیج/بهره برداری از ۱۱۷پروژه محرومیت زدایی/اعلام آمادگی بسیج برای همکاری با ادارات

جانشین فرماندهی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی از اجرای هزار و 299 برنامه تدویبن و آماده شده د طی هفته بسیج در سطح استان خبر داد و گفت: بهره برداری از 117 پروژه از جمله این برنامه های آماده شده، هستند.
اجرای 1299 برنامه در هفته بسیج/بهره برداری از 117پروژه محرومیت زدایی/اعلام آمادگی بسیج برای همکاری با ادارات,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، سرهنگ ابوالقاسم چمن، جانشین فرماندهی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه و گرامی داشت آغاز هفته بسیج از تاریخ 29 آبان ماه جاری اظهار کرد: با تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران، جبهه مقاومت اسلامی در مقابل توسعه طلبی های استکبار شکل گرفت و در سایه ولایت امام خمینی و امام خامنه ای، این جبهه به پیروزی های بزرگی دست یافت.

سرهنگ چمن افزود: در حال حاضر رژیم صهیونیستی به شکست خود در مقابل جبهه مقاومت حزب الله اقرار می کند.

وی همچنین به تشکیل نهاد بسیج مردمی در دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: این نهاد پس از دوران هشت ساله دفاع مقدس در زمینه خدمت رسانی به مردم به منظور محرومیت زدایی و سازندگی، نقش آفرین شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کارآمدی و منزلت بسیج بر کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج و آغاز آن از 29 آبان ماه، اعلام کرد: در استان خراسان شمالی طی هفته بسیج ( 29 آبان ماه تا 5 آذر ماه) با تشکیل 11 گروه تخصصی هزار و 299 برنامه اجرایی خواهند شد که البته تعداد برنامه پیش بینی شده هزار و 630 برنامه بوده است که شماری از آنها پس از هفته بسیج در سطح استان اجرایی خواهند شد.

سرهنگ چمن با یادآوری این مطلب که شعار هفته بسیج امسال مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت نامگذاری شده است، در تشریح برنامه های اجرایی در هفته بسیج امسال اظهار کرد: روز 29 آبان ماه جاری به نام روز بسیج، فرهنگ و مسجد محوری نامگذاری شده است که در این روز 185 برنامه اجرایی خواهند شد.

وی افزود: در این روز میز خدمت در سطح مساجد استان با هدف دعوت از مدیران اجرایی استان به منظور پاسخگویی به مطالبات و انتظارات مردمی برگزار می شوند.

جانشین فرماندهی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در ادامه عنوان کرد: روز 30 آبان به نام روز بسیج، اقتصاد مقاومتی، خدمت رسانی و سازندگی نامگذاری شده که در این روز 174 برنامه اجرایی خواهد شد.

وی گفت: در این روز نمایشگاه اقتصاد مقاومتی به منظور عرضه محصولات برگزار می شود همچنین 72 پروژه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی با صرف اعتبار چهار میلیارد تومان به بهره برداری خواهند رسید.

وی با یادآوری این مطلب که در سال جاری آغاز 85 پروژه محرومیت زدایی در سطح چهار دهستان محروم راستقان، گیفان، شیرین سو و حصارچه کلید خورد، اعلام کرد: در روز 30 آبان از تعداد 85 پروژه، تعداد 45 پروژه با صرف اعتبار پنج میلیارد تومان در این چهار دهستان به بهره برداری خواهند رسید.

سرهنگ چمن در ادامه عنوان کرد: در روز 30 آبان اعطای 226 فقره تسهیلات با کارمزد 10 درصد از سوی بانک های انصار، توسعه تعاون و مهر اقتصاد به متقاضیان اجرای پروژه اقتصاد مقاومتی اعطا می شوند.

افزون بر این، وی بیان کرد: در روز 30 آبان ماه 500 گروه جهادی نیز برای خدمت رسانی به مردم مناطق محروم اعزام خواهند شد.

وی در بخشی دیگر از سخن خود اظهار کرد: در روز یکم آذر ماه که روز بسیج، اقتدار دفاعی و امنیتی نامیده شده است، 243 برنامه اجرا خواهد شد.

جانشین فرماندهی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی گفت: در این روز یک رزمایش در شهر فاروج نیز برگزار می شود.

وی در ادامه به روز دوم آبان ماه که روز بسیج، علم و فناوری نامگذاری شده است، اشاره کرد و افزود: در این روز 185 برنامه از جمله رونمایی از سه طرح تجاری سازی شده نخبگان بسیج در استان برگزار خواهند شد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در این روز گلزار شهدای استان نیز عطر افشانی خواهند شد.

سرهنگ چمن در ادامه بیان کرد: روز سوم آذر ماه که روز بسیج، جهاد کبیر و استکبار ستیزی نامگذاری شده است، در این روز 244 برنامه از جمله اجرای طرح کرامت با هدف خدمت رسانی به محلات محروم و مستضعف در سطح هفت محله آسیب دیده اجتماعی استان انجام خواهند شد.

وی همچنین افزود: در این روز دو هزار بسته غذایی اهدایی از سوی آستان قدس رضوی از طریق پایگاه های مقاومت بسیج محلات میان خانواده های مستضعف توزیع خواهند شد.

وی همچنین عنوان کرد: روز چهار آذر ماه نیز روز بسیج، جهاد روشنگری و تبیین نامگذاری شده است که در این روز 156 برنامه از جمله سخنرانی درباره استکبارستیزی و تبیین مظلومیت مردم یمن برگزار می شود.

جانشین فرماندهی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی روز پنجم آذر ماه را نیز روز بسیج و 40 سال افتخار نامید و گفت: در این روز، همایش حماسه حضور با شرکت مردم و بسیجیان استان در سطح شهرستان های خراسان شمالی برگزار خواهند شد.

وی در خاتمه با تصریح بر این مطلب که تشکیل بسیج یکی از مهمترین دست آوردهای نظام انقلاب اسلامی در کشور بوده است که در حال حاضر مهمترین نقش آن خدمت رسانی است، اعلام کرد: انکار بسیج، انکار ضروری ترین نیاز و مصلحت کشور است.

وی با تاکید بر این نکته که برکت وجود بسیج، ارائه خدمات به مردم را چندین برابر خواهد کرد، از اعلام آمادگی اقشار 22 گانه بسیج استان برای همکاری با دستگاه های اجرایی به منظور خدمت رسانی به مردم خبر داد.

سرهنگ چمن تصریح کرد: بسیج دارای تخصص و توانمندی است و اقشار 22 گانه بسیج استان آماده هستند به مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت کنند.

انتهای پیام/  

 

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک