پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۱۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ساعت ۱۰:۴۶
بر اساس اخبار رسیده،

ثبت نام افزایش یارانه خانوارهای نیازمند خراسان شمالی با چراغ خاموش انجام شد

شنیده ها از افزایش یارانه خانوارهای نیازمند در برخی از استان های کشور حکایت دارد در حالی که شنیده های موثق دیگری هم حکایت از این دارد که تمام خانوارهای این استان ها می توانستند مشمول این افزایش میزان یارانه نقدی شوند.
ثبت نام افزایش یارانه خانوارهای نیازمند خراسان شمالی با چراغ خاموش انجام شد,

به گزارش عصر اترک، آبان ماه جاری شنیده هایی مبنی بر افزایش مبلغ یارانه اقشاری که تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و موسسات خیریه و سمن های مردم نهاد با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر در استان مطرح شده است.

دهیاری های استان نیز اقدام به جمع آوری شماره ملی افراد به منظور ارائه به مسئولان برای افزایش میزان یارانه ها کرده و حتی برخی از افراد به نقل از کارکنان نهادهای حمایتی و خیریه ها نوید افزایش یارانه دریافتی را داده بودند.

افزون بر این، کانال های تلگرامی استان نیز سیستان و بلوچستان همچنین خراسان شمالی را استان های اجرای پایلوتی افزایش مبلغ یارانه اقشار نیازمند در سطح کشور معرفی کرده بودند.

نکته جالب توجه این است که طی ماه جاری در سطح استان صحبت درباره افزایش مبلغ یارانه دهان به دهان می چرخید اما هیچ مسئول ذی ربطی حاضر به شفاف سازی درباره این موضوع نشد.

پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک پس از دریافت پیام های مردمی و درخواست آنها مبنی بر شفاف سازی این موضوع، به پیگیری آن پرداخت و سرانجام مطلع شد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این طور خواسته است که افزایش مبلغ یارانه اقشار ضعیف از طریق ثبت نام توسط سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه حمایت و توانمندسازی استان به صورت چراغ خاموش و بدون اطلاع رسانی عمومی انجام شود.

در همین راستا، سازمان های مردم نهاد استان که فعال در حوزه حمایت و توانمندسازی اقشار نیازمند هستند، مهلت داشته اند تمامی افراد نیازمند تحت پوشش خود را در سامانه طراحی شده، از تاریخ یکم تا بیست و دوم آبان ماه جاری ثبت نام کنند تا پس از آن، اسامی ثبت نام شدگان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راستی آزمایی شوند.

این در حالی است که هنوز مشخص نیست این راستی آزمایی از ثبت نام شدگان تا چه تارخی به طول می انجامد و از چه تاریخی مبلغ یارنه ها نیز افزایش خواهد یافت.

در پیگیری های انجام شده مشخص شد، آمار تمامی ثبت نام شدگان در سامانه طراحی شده تنها در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به آمار ثبت نام شدگان دسترسی ندارد.

همچنین خراسان شمالی به عنوان استان مشمول در این برنامه قرار گرفته است و افزایش مبلغ یارانه برای کارمندان دولت که در هفته جاری نیز شایعه شده بود، تکذیب و گفته شد هنوز هیچ افزایش مبلغ یارانه ای برای هیچ قشری انجام نشده است.

انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک