پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۱۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ساعت ۱۱:۴۸
گزارش /

ورزش نیمه جان راز و جرگلان چشم به راه نیم نگاه آقای مدیرکل

 حدود یک ماه از استعفای رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان راز و جرگلان می گذرد و تاکنون کسی به این سمت منصوب نشده است؛ شهرستانی که تا امروز میزبان مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز نبوده است و ورزشکارانش در این چند ماه سهمی از مسابقات نداشته اند و انگار همه چیز دست به دست هم داده تا همین ورزش نیمه جان این شهرستان هم دیگر نفس نکشد.
ورزش نیمه جان راز و جرگلان چشم به راه  نیم نگاه آقای مدیرکل,

به گزارش عصر اترک، به گفته ورزشکاران این شهرستان  کوروش بهادری وعده داده بود هفته گذشته به همراه یک تیم کارشناسی به این منطقه سفر کند و تکلیف هیئت ها و سرپرست اداره ورزش و جوانان را مشخص کند و قول داده بود به گلایه ها و حرف های ورزشکاران محروم در جلسه ای که تشکیل نشد گوش بدهد که هنوز این وعده عملی نشده است.

حاج محمد پاینده ورزشکار آلیش کار و مدیر باشگاه گوراوغلی گفت :آغاز هفته تربیت بدنی هم باعث نشد فکری برای ورزش بی جان راز و جرگلان شود. آلیش،سوارکاری و والیبال از ظرفیت های مهم ورزشی راز و جرگلان است که در هفته تربیت بدنی هیچ مسابقه ای در این رشته ها برگزار نشد.

وی که عنوان دار مسابقات آسیایی آلیش نیز است، افزود: امیدوار بودیم رفته رفته ورزش این منطقه سر و سامان بگیرد ولی متاسفانه اخیرا اکثر رشته های ورزشی غیر فعال شده اند یا زیرساختش آماده نشده است.

پاینده گفت: به دلیل نبود زیر ساخت ها و فضای ورزشی توسعه ورزش در این منطقه به کندی پیش می رود و به جهت کمبود اعتبارات و بی مهری مسئولان ماه هاست حتی از مسابقات درون شهرستانی هم خبری نیست.

وی تصریح کرد: هر چه زودتر باید به این بلاتکلیفی خاتمه داد و از ورزشکاران حمایت شود زیرا ورزش فعلی راز و جرگلان به همت ورزشکاران و هیئت ها سر پا نگه داشته شده است و برای تکمیل پروژه های عمرانی ورزشی به ویژه سالن یکه صعود که جوانان ۴۶ روستای بخش جرگلان به آن چشم دوخته اند اعتبارات ویژه درنظر گرفته شود‌.

 یکی از کوهنوردان حرفه ای شهرستان هم با اشاره به این که ورزش نیازمند پشتوانه، مدیریت و برنامه ریزی است، افزود: ورزش راز و جرگلان  باید سامان دهی شود.

محمد الهامی گفت: برگزاری جلسات هماهنگی با هیئت ها و نظرخواهی از روسای آن ها و همچنین دعوت از پیشکسوتان ورزشی و تخصیص اعتبار می تواند راهگشا باشد.

وی اظهار کرد: با شناسایی ورزشکاران مستعد و دلسوز و بهره گیری از آن ها می توان به ورزش شهرستان کمک کرد.

 

درآمد کم و حمایت نشدن از طرف مسئولان شهرستانی باعث استعفایم شد

وحید آتشکده رئیس سابق ورزش و جوانان شهرستان رازو جرگلان گفت: به دلیل مسایل کاری و اعتبار کمی که به ورزش و جوانان اختصاص داده می شود و همچنین حمایت نشدن از طرف مسئولان شهرستانی استعفا دادم.

وی افزود: طی ۱۳ماهی که بنده عهده دار سکان هدایت ورزش شهرستان بودم با تمام کاستی ها و نواقصی که بود مسابقات کشتی آلیش کشوری با کمک بسیج در غلامان برگزار شد. همچنین نزدیک به ۱۰۰میلیون تومان توسط هیات های مختلف ورزشی که به جرات به اندازه اعتبار چندین سال قبل اداره ورزش و جوانان شهرستان بود، جذب شد.

آتشکده ساماندهی وانتصاب روسای هیات های ورزشی، برگزاری اولین دوره مسابقات لیگ کشتی آلیش استان، نگاه ویژه به رشته های پرطرفدار در شهرستان برگزاری جشن هفته جوان در مراکز بخش های مرکزی و غلامان، تقدیر از جوانان برتر وهیات های فعال شهرستان ،برگزاری مسابقات فوتبال و فوتسال جام رمضان،جام نوروز و جام فجر درسطح شهرستان،برگزاری کشتی آلیش جام مختومقلی فراغی برای اولین بار، اعزام تیم منتخب آلیش شهرستان به مسابقات بین المللی جام فراغی استان گلستان ،ساماندهی و تعمیر سالن های ورزشی شهرستان، پیگیری وجذب اعتبار برای پروژه های راستقان که بمدت۷سال لاتکلیف بود، جذب مبلغ۱۶۷ میلیون تومان برای سالن یکه صعود، احداث اولین زمین چمن مصنوعی دربخش غلامان، تجهیز ۱۰خانه روستایی شهرستان وخانه ژیمناستیک شهر راز را اهم فعالیت های مدت خدمت خود برشمرد.

آتشکده با بیان اینکه رازوجرگلان شهرستانی با ظرفیت و پتانسیل بالا است، ادامه داد: آن قدر امکانات و زیرساخت ها ضعیف است که عملا انجام فعالیت های ورزشی را ازما می گیرد، رازوجرگلان یک سالن ورزشی فوتسال ندارد و از نظر نیروی انسانی در رشته های مختلف ورزشی بسیار ضعیف هستیم بطوری که در مورد انتخاب روسای هیئت ها به مشکل می خوریم چه برسد به بحث چارت هیئت ها.

وی ادامه داد: ازنظر چارت اداری هم که بجز رئیس اداره که تمام وقت باید در مسیر جلسات داخل شهرستان و مرکز استان باشد فقط دو نفر نیرو داخل اداره وجود دارد که حتی برای جواب دادن به بخشنامه ها وقت کم می آورند.

رئیس سابق اداره ورزش و جوانان شهرستان راز و جرگلان گفت: موضوع آزار دهنده نگاه فرزند خوانده ای به شهرستان از سوی مدیران استان است بطوری که هنگام تخصیص اعتبار برای شهرستان ها علیرغم جمعیت بالای شهرستان نسبت به شهرستان های گرمه،جاجرم و فاروج پایین ترین رقم به شهرستان اختصاص داده می شود.

آتشکده موقعیت جغرافیایی شهرستان وگستردگی آن را نیز از دیگر خصوصیت های این شهرستان اعلام کرد و افزود: این نکته باعث می شود برنامه ای که به عنوان مثال در شهرستانی مانند شیروان فقط یکبار انجام می شود در این شهرستان سه بار اجرا شود.

وی اضافه کرد : از همه مهمتر اینکه متاسفانه برخی مسئولانی که در شهرستان ما مستقر هستند نه تنها از ورزش حمایت نمی کنند بلکه خودشان هم مانعی برای ورزش شهرستان هستند.

وی تصریح کرد:  با همه این تفاسیر، قبول داریم کاستی ها و ضعف هایی از طرف بنده و اداره بوده که باید بهتر انجام می شده است ولی با همه این ها این یکسال تجربه خوبی بود وهمه ما تلاش کردیم تا ورزش شهرستان را یک گام به جلو ببریم.

 

قول سفر مدیر کل ورزش و جوانان استان به رازوجرگلان پابرجاست

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان  در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برنامه سفر مدیر کل ورزش و جوانان به رازوجرگلان و معرفی سرپرست اداره ورزش و جوانان این شهرستان پابرجاست و به زودی انجام می شود .

محمد بروحی معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان شمالی افزود: رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان به دلیل  کمبود حقوق یک ماه قبل استعفا دادند که ما اکنون پیگیر کارهای سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان رازوجرگلان هستیم.

 بروحی اظهارکرد: در کنار تامین اعتبار برای تکمیل پرژه های ناتمام این شهرستان ضمن ساماندهی وضعیت ورزش رازوجرگلان پیگیر مشکلات مطرح شده هستیم.

وی افزود: شهرستان رازوجرگلان نسبت به شهرستان های دیگر در چند رشته ورزشی از جمله کشتی آلیش و سوارکاری موفق است اما زیر ساخت این رشته ها ضعیف است که با وجود کمبودها در این دو رشته ورزشی موفق عمل شده است.

وی احداث چند سالن ورزشی را از ضروریات ورزش رازوجرگلان عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک سالن ورزشی استاندارد در بخش جرگلان در حال انجام مراحل اولیه است و از طرف آموزش و پرورش نیز در حصارچه یک سالن ورزشی در حال ساخت است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک