پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ساعت ۱۸:۲۹
امام جمعه جاجرم:

بزرگترین هنر شورای فرهنگ عمومی پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

امام جمعه شهرستان جاجرم بررگترین هنر شورای فرهنگ عمومی شهرستان را شناسایی آسیب های اجتماعی و پیشگیری آن ها عنوان کرد.
بزرگترین هنر شورای فرهنگ عمومی پیشگیری از آسیب های اجتماعی است,

به گزارش عصر اترک، امام جمعه جاجرم در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان جاجرم با بیان اینکه فرهنگ در هر جامعه ای نیازمند حمایت است و همه باید تلاش کنیم فرهنگ های معروف در جامعه نهادینه شود و فرهنگ منکرات برجسته گردد گفت:بزرگترین هنر شورای فرهنگ عمومی پیشگیری از آسیب های اجتماعی است وباید علل این اسیبها بررسی شود.

حجت الاسلام موسوی ابراز داشت: عدم رعایت موازین اسلامی در بدنه نظام، عدم روحیه تحمل و صبرو پایین بودن میزان تحمل افراد در جامعه گاها باعث بوجود امدن آسیبهای زیادی در جامعه شده است که باید در این زمینه بیشتر تلاش شود تا از آسیبها جلوگیری گردد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادامه گفت: متاسفانه در حال حاضر شیوه ازدواج در جامعه درست نیست و باید شیوه ازدواج پیامبر اکرم( ص) در جامعه گسترش پیدا کند و ازدواجها با محبت و علاقه واقعی صورت گیرد و جوانان از ازدواجهای احساسی پرهیز کنند تا شاهد رشد طلاق در جامعه نباشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: مطابق برنامه ششم آسیب های اجتماعی پیش بینی شده است و برنامه ریزی شده هر ساله در آسیبهای اجتماعی ۵ درصد کاهش داشته باشیم و در این خصوص کارگروه های علمی و مشورتی در بخش های مختلف تشکیل شده است و در حال فعالیت می باشند.

حسین فرخنده با بیان اینکه اعتیاد.طلاق.ضرب و جرح.حاشیه نشینی و فساد اخلاقی پنج آسیب مهم اجتماعی است که در استان مورد ارزیابی قرار گرفته و کارگروه های مرتبط در این زمینه فعالیت دارند خاطر نشان کرد: آموزش مهارتهای زندگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که متاسفانه مغفول واقع شده است که باید در این حوزه بیشتر تلاش شود که نهادهایی چون آموزش و پرورش و دانشگاه ها می توانند در این زمینه بسیار تاثیر گذار باشند.

فرخنده در ادامه گفت: در راستای تقویت هنر و فرهنگ شهرستان جاجرم مجتمع فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد جاجرم در حال ساخت است که متاسفانه به علت کمبود بودجه مدتی متوقف گردیده اما خوشبختانه جهت تکمیل این پروژه از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مبلغ یک میلیارد تومان بودجه در نطر گرفته شده است که امیدواریم تخصیص پیدا کند و بزودی شاهد تکمیل این پروژه باشیم.

فرماندار جاجرم نیز در این جلسه گفت: متاسفانه عدم اموزش و فرهنگ سازی در جامعه باعث رشد آسیب های اجتماعی است که باید با فرهنگ سازی درست از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری نماییم.

رضا آذری افزود: در روند پیگیری و پیشگیری از آسیب های اجتماعی متاسفانه موازی کاری زیاد است و تداخل مسئولیتها در این زمینه باعث شده کارها عقب بماند و باید با همت و تلاش از رشد آسیب های اجتماعی جلوگیری نماییم.

انتهای پیام/ مهدی تقی زاده

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک