چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۱۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ساعت ۹:۴۷

گشت سواره با اسب اصیل ترکمن درهفته تربیت بدنی در بجنورد انجام می شود

رئیس هیئت سوارکاری استان خراسان شمالی  از برگزاری گشت سواره اسب اصیل ترکمن در شهرستان بجنورد به مناسبت هفته تربیت بدنی خبر داد.
گشت سواره با اسب اصیل ترکمن درهفته تربیت بدنی در بجنورد انجام می شود,

علی مبارکی، رئیس هئیت سوارکاری  استان خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک اظهار کرد: این برنامه با همکاری مجموعه های سوارکاری و پرورش اسب های اصیل ترکمن در راستای فرهنگ سازی و شناساندن اسب اصیل ترکمن،  لذت تفریح و سواری آزاد در طبیعت و معرفی جاذبه های گردشگری استان برگزار می شود.

 

مبارکی افزود: گشت سواره با اسب به مدت ۴ سال است که در شهرستان بجنورد انجام می شود ک بعدها گشت ها به صورت خانوادگی به مناطق تفریحی و گردشگری بجنورد با شعار و هشتگ #به_خراسان_شمالی_سفر_کنید و #هر_خانواده_بجنوردی_یک_اسب_اصیل_ترکمن انجام شد.

 

وی ادامه داد: این برنامه کم نظیر در کشور ابتدا با دو نفر شروع شد و هم اکنون به ۲۵ نفر رسیده است.

 

مبارکی با اشاره به اینکه امسال به صورت منظم و با فراخوان ها گشت ها صورت گرفت گفت: گشت ها به مناسبت های مختلف از جمله هفته نیروی انتظامی انجام شد.

 

وی همچنین با اشاره به شهرستان رازو جرگلان و شهرستان به عنوان مهد اسب اصیل ترکمن گفت: در گذشته و در ذهنیت مردم کسی باید سوار اسب می شد که یا چابک سوار باشد و یا مربی ، حتی دیده شده مالکان نیز چندان لذت سوارکاری را نچشیده اند که با این گشت های سواره صاحبان ومالکان چه خانم و چه آقا می توانند لذت سوارکاری را به معنای واقعی بچشند و مردم نیز در کوچه ها و خیابان و مناطق تفریحی با اسب آشنا شوند.

 

مبارکی گفت: اسب های اصیل ترکمن ثروت ملی خراسان شمالی و کشور است و بسیاری از مردم نیز به آن مشغول هستند و هفته تربیت بدنی یاد آور بیشتر پرداختن به این ثروت استانی و ملی است .

 

گفتنی است مسیر این هفته گشت سواره از ساعت ۶ صبح روز جمعه ۲۷ مهر ماه ۹۷ از مسیر بلوار صیاد شیرازی، خیابان نادر، میدان مادر ... جاده سلامت و نهایتا بش قارداش انجام می شود .

خبرنگار:رحیمی

انتهای پیام /

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک