جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ساعت ۷:۳۳

جاذبه عشق حسین ۱۳ روز مانده تا موعود/ حال و هوای خراسان شمالی در تدارک اربعین

این روزها در گوشه گوشه خراسان شمالی مردمی که برایشان مقدور است عازم کربلا می‌شوند و آنهایی که دلشان در کربلا و بین الحرمین است و مشکل رفتن دارند تلاش می‌کنند با جمع‌آوری کمک‌های مختلف قدم در راه نهند و برای زائران کمک جمع‌آوری کنند.
جاذبه عشق حسین 13 روز مانده تا موعود/ حال و هوای خراسان شمالی در تدارک اربعین,

به گزارش عصراترک، در این میان عشاق دیگری هم وجود دارند که به عشق کمک به زائران سر از پا نشناخته و در قالب خادم موکب های اربعین، عازم سرزمین کربلا شده اند.

 

خیابان های خراسان شمالی حال و هوای اربعین دارند

این روزها شور و شوق خاصی در میان مردم شهرهای استان برپا است و همه آماده شدند تا سفری با پای دل به کربلا داشته باشند.

عشق به حسین جاذبه‌ای دارد که زن و مرد و پیر و جوان و کودک نمی‌شناسد. این روزها در همه کوچه پس کوچه‌های بجنورد و خراسان شمالی حال و هوای اربعین برپاست و مردمی که زائر هستند در حال تهیه کوله پشتی و کفش و وسایل ضروری پیاده روی اربعین هستند.

 

در هر جا و مکان سخن از پیاده‌روی اربعین شنیده می‌شود و سیل مشتاقان زیادی که می‌خواهند خود را به جوار عشق برسانند در همه جا موج می‌زند.

 

اعزام 10 هزار زائر از خراسان شمالی به مراسم اربعین

محمود ثمینی، جانشین رئیس ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امکان سفر برای زائران به صورت فردی یا گروهی ( گروه های پنج تا 10 نفره ) و یا حتی شبه کاروانی نیز فراهم است.

 

ثمینی با یادآوری این مطلب که در سال گذشته از خراسان شمالی هشت هزار و 400 نفر در سامانه سما ثبت نام کرده بودند تا به این سفر معنوی اعزام شوند، اعلام کرد: پیش بینی می شود که برای سفر اربعین امسال نیز از استان 10 هزار نفر و حتی بیش از 10 هزار نفر ثبت نام کنند.

 

400  نفر خادم موکب‌ها عازم کربلا شدند

حمیدرضا حقانی جانشین ستاد عتبات عالیات خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: خراسان شمالی وظیفه پشتیبانی از 10 هزار زائر اربعین را بر عهده دارد که در قالب سه موکب به مدت 12 روز خدمت رسانی می کنند.

وی ادامه داد: موکب شهدا در مرز مهران مستقر شده است که دارای کلیۀ امکانات پذیرایی و اسکان بوده و موکب اصحاب خراسانی و قمر بنی هاشم (ع) در شهر کربلا خیابان حر آماده پذیرایی از زائران هم استانی هستند.

 

حقانی افزود:  26 دستگاه کامیون اقلام مورد نیاز اسکان و تغذیه موکب ها را به صورت رایگان از استان، به این سه موکب انتقال داده اند که این خودروها به مدت یک ماه برای خدمت رسانی به موکب ها حضور دارند.

جانشین ستاد عتبات عالیات خراسان شمالی بیان کرد: تعداد 400 نفر خادم شامل آشپز ، نانوا ، تکنسین تأسیسات ، پزشک از سراسر استان برای ارائه خدمات به این موکب ها اعزام شده اند.

حقانی با بیان اینکه طی 12 روزی که موکب ها برپا هستند برای هم استانی های عزیز اسکان سه وعده غذا و میان وعده در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه های فرهنگی متنوع نیز در این موکب ها برگزار می شود.

 

وی اظهار کرد:  80 درصد هزینه ها ازکمک های مردمی بوده که در ایام محرم امسال جمع آوری شده است.

جانشین ستاد عتبات عالیات خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در دوسال گذشته موکب های استان خراسان شمالی از نظر عملکرد و کیفیت جزو استان های برتر معرفی شده است.

 

انتهای پیام/

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک