پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس یاداشت | کد خبر: ۲۸۱۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ساعت ۷:۴۴

تجارت پرسود اما بی متولی

امروزه در کشورهای پیشرفته شرکت های بزرگ تجاری با صدها شعبه در نقاط مختلف کشور وبا اشتغالزایی چشم گیر به امر تجارت نو بازیافت مشغول هستند.
تجارت پرسود اما بی متولی,

به گزارش عصر اترک، یکی از درآمدهای طلای کثیف در کشورما مواد بازیافتی است که با سرمایه اندک اما پرسود توسط فرد یا گروهایی درقالب شرکت های تجاری می توان انجام داد.

متاسفانه شهرستان جاجرم بعد گذشت سال ها درکنار دیگر شهرستان ها در بحث جمع آوری موادبازیافتی بسیار عقب مانده است .

جمع آوری مواد بازیافتی متاسفانه در شهرستان جاجرم هنوز به صورت سنتی در کوچه وپس کوچه باصدای نازیبا ماشین ها جمع آوری ضایعات درحال انجام است ویکی از دلایل اصلی عدم رقبت شهروندان جاجرمی نسبت به جمع آوری مواد بازیافتی در مبدا ومنازل نداشتن صرفه اقتصادی از مقدار فروش  ونبود زیر ساخت های تفکیک به مانند دراختیار داشتن سطل های جداگانه تفکیک زباله خشک وتر وعدم فرهنگ سازی حتی در مدارس  توسط ارگان های شهری  یا شرکت تجاری  خاص  در شهرستان جاجرم  است.

 عاید شدن سود حاصل ازاین کار توسط دلال ها و پدید آمدن و رشد فزاینده  معضل اجتماعی زباله گردی توسط اقشار بسیار کم درآمد فارغ ازسن وسال و جنسیت و حتی معتادین متجاهر برای بدست آوردن مقدار ناچیز ازدرآمد فروش مواد بازیافتی که گاهی هزینه درمان بیماری های که ناشی از تماس با مواد آلوده در زبالها می شود همگی از بی اعتنایی متولیان شهری و عدم حمایت مالی بانک‌ها وادارات در راه اندازی اینگونه  شرکت ها که در  تفکیک و  خرید مواد بازیافتی می توانند بسیار اثر گذار باشند را حکایت می کند.

اشتغالزایی این موضوع ازیک سو وهمسو شدن شهر جاجرم با شهرهای پیشرفته در موضوع بازیافت با چتر حمایتی شهرداری جاجرم ازاینگونه شرکت ها بجای سوزاندن روزانه هزاران مواد بازیافتی در خارج شهر به همراه زباله های دیگر می تواند در اولین قدم  شدنی وعملی ‌ باشد .

به امید اشتغالزایی بیشتر توسط ارگان های بزرگ و نداشتن یک فرد  زباله گرد در شهرجاجرم

مهدی تقی زاده

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک