پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۱۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ساعت ۱۱:۴۶
نماینده اسفراین در مجلس:

۴۶ میلیارد تومان اعتبار در سد بیدواز اسفراین به گل نشسته است

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیا اینکه تاکنون 46 میلیارد تومان برای ساخت و علاج بخشی سد بیدواز هزینه شده اما مردم منطقه هنوز از شبکه انتقال آب این سد برخوردار نشده اند، هزینه های صرف شده را به عنوان هزینه های به گل نشسته نام برد.
46 میلیارد تومان اعتبار در سد بیدواز اسفراین به گل نشسته است,

به گزارش عصر اترک، هادی قوامی، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد:  در پایاب سد بیدواز 7 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که در طرح توجیهی احداث سد تعریف شده بود که علاوه بر تامین آب این اراضی، آب مورد نیاز صنعت و شرب نیز تامین شود.

 

وی افزود: سد با 16 میلیارد تومان اعتبار احداث شد اما در بخش سازه این سد مشکل پیش آمد که هم اکنون این مشکل فنی در حال علاج بخشی است.

 

قوامی ادامه داد: طی 3 سال اخیر، 30 میلیارد تومان اعتبار برای علاج بخشی این سد هزینه شده است  و تا پایان علاج بخشی نیز تا 50 میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین موضوع حق آبه بخش کشاورزی مالکان اراضی پایاب این سد است که مالکان هم اکنون از این حق آبه برخوردار نیستند.

 

نماینده مردم اسفراین گفت: نکته دیگر این است که در زمان احداث شبکه 1 و 2 انتقال آب از سد بیدواز به اراضی کشاورزی شرکت آب منطقه ای برای تامین اعتبار کشاورزان را به نسبت 30 به 70 مشارکت داد و کشاورزان در سال 84 با تامین اعتبار یک میلیارد و 200 میلیونی که از محل تسهیلات بانک کشاورزی تامین کردند در این سد مشارکت کردند و بلاخره اصل و سود جرائم را به مبلغ 2 میلیارد و 300 میلیون تومان به بانک کشاورزی بازپرداخت کردند.

 

قوامی ادامه داد: اما در مورد احداث شبکه 3 و 4 انتقال آب از سد که در تعهد اعتبارات کامل دولت برای سطح 7 هزار و 500 هکتار از اراضی بود تاکنون از شبکه آب برخوردار نشده اند و هزینه های صرف شده برای صفر تا صد سد بیدواز و شبکه انتقال آب به هزینه های به گل نشسته تبدیل شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: حتی یک هکتار از 7 و 500 هکتار از اراضی از حق آبه برخوردار نشده اند و دلیل این موضوع نیز مشکل فنی در سد بیدواز است.

 

انتهای پیام/

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک