پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ساعت ۱۳:۳

سه کتابخانه عمومی در شهرستان رازوجرگلان ساخته می شود

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رازوجرگلان گفت : سه کتابخانه عمومی در سه روستای پر جمعیت شهرستان ساحته خواهد شد .
سه کتابخانه عمومی در شهرستان رازوجرگلان ساخته می شود,

ذکریا کریمی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: این کتابخانه ها در روستاهای یکه سعود، بک پولاد و تازقلعه خواهد بود .

 

کریمی افزود: ساخت کتابخانه روستای تازه قلعه از سال ۸۷ شروع شده و هم اکنون  ناتمام رها شده است که مقرر شده ساخت این کتابخانه ها با همکاری نهاد کتابخانه ها و فرمانداری شهرستان انجام شود.

 

وی ساخت کتابخانه روستاهای بک پولاد و یکه سعود را از مصوبات سفر یک ماه پیش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور به رازو جرگلان عنوان کرد.

 

وی همچنین به جلسه روز گذشته کتابخانه ها اشاره کرد و گفت: با توجه به سفر مدیر کل کتابخانه های کشور در یک ماه اخیر مصوب شد که کتابخانه غلامان و کلاته ابریشم نیز رسما هر کدام با یک کتابدار فعالیت های خود را شروع کنند .

 

وی افزود: در این جلسه اختصاص نیم درصدی نیازهای کتابخانه ها از طریق شهرداری راز مصوب شد و مقرر شد یک کتاب خانه سیار شروع به فعالیت کند که اکنون در پی جذب نیرو هستیم .

 

کریمی کتابخوانی در شهرستان را با توجه به جمعیت ۶۰ هزارنفری شهرستان ضعیف عنوان کرد و گفت: طی چند وقت اخیر برنامه غیر رسمی کتابخوانی در روستای کلاته ابریشم برگزار شد که ۴۰۰ نفر از این روستا شرکت کردند که این جمعیت شرکت کننده نشان داد که اگر کتابخانه باشد از کتاب و کتابخوانی استقبال خواهد شد .

 

وی گفت:در حال حاضر این شهرستان دارای ۲ کتابخانه عمومی و یک کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه نهادی است که این دوکتابخانه ۳۲ هزار عنوان کتاب و  هزار نفر عضو دارد و ماهانه ۲۳۰۰ تا ۲۵۰۰ کتاب به امانت می دهد .

 

وی همچنین از اهدا کتاب به کتابخانه های خانگی جرگلان خبر داد و خاطرنشان کرد:  سهمیه  اهدای کتاب از طرف نهاد کتابخانه های کشوری مشخص شده و به زودی ارسال خواهد شد .

خبرنگار:رحیمی

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک