جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۱۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ساعت ۹:۷
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی خراسان شمالی پاسخ داد،

اما و اگرهای انتصابات و استخدامی های خراسان شمالی

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی درباره تعیین تکلیف نیروهای قراردادی، انتصاب مدیران بانو و شایعات منتشره در فضای مجازی درباره تخلفات انتصابی و استخدامی در برخی از ادارات استان پاسخ داد.
اما و اگرهای انتصابات و استخدامی های خراسان شمالی,

حسین فرجی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک، در پاسخ به این سوال که وضعیت نیروهای قراردادی در استان و روند استخدام آنها چه تکلیفی در دستور کار است؟ اظهار کرد: در حال حاضر در 24 دستگاه اداری استان که مشمول بودجه استانی هستند، 736 نفر نیروی قراردادی مشغول به کار هستند.

فرجی با بیان اینکه آنان چندین سال است مشغول به خدمت در این دستگاه ها هستند، عنوان کرد: تکلیف آنان از طریق برگزاری آزمون استخدامی و در یک فضای رقابتی تعیین می شود.

وی در پاسخ به این سوال که بسیاری از جویندگان کار و شرکت کنندگان در آزمون های استخدامی از این موضوع گلایه دارند که به منظور تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، اولویت قبولی در آزمون های استخدام با نیروی های قراردادی است، حال به این اعتراضات چه پاسخی داده می شود؟ بیان کرد: طی دهه  90، فقط در سال 91 آزمونی برای نیروهای قراردادی با عنوان تبدیل وضعیت برگزار شد که در آن آزمون سهمیه پذیرش تبدیل وضعیت برای 360 نفر نیروی قراردادی بود.

وی افزود: پس از آن، آزمون های استخدامی در یک فضای رقابتی برای نیروهای قراردادی و افراد جویا کار برگزار شده اند و هر شرکت کننده ای که در آزمون حداکثر نمره را کسب کرده باشند به مرحله گزینش وارد می شوند.

فرجی همچنین خاطر نشان کرد: بر اساس قانون تنها آزمون استخدامی تبدیل وضعیت برای نیروهای قراردادی فقط برای اداره کل امور مالیاتی استان ها برگزار می شود.

 

انتصاب 210 نیروی بانو در پست های مدیریتی استان

وی درباره ارتقای نیروهای بانو به پست های مدیریتی در دستگاه های اجرایی استان نیز عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری کشور، انتخاب و انتصاب نیروهای اداری زن در پست های مدیریتی تا پایان سال 1400 باید تا 30 درصد افزایش پیدا کند.

وی گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه، سهم هر یک از دستگاه های اجرایی برای انتصاب مدیران زن با در نظر گرفتن شرایط و ویژگی های هر دستگاه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تعیین و ابلاغ خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه تالیف کتاب، انتشار مقاله، پژوهش در رابطه با عملکرد دستگاه متبوع، تجربه کاری، انطباق مدرک تحصیلی با پست، احراز شایستگی های فرد برای سمت های مدیریتی از جمله فاکتورهای برای انتخاب و انتصاب افراد در رده های مدیریتی شامل پایه، عملیاتی، میانی و ارشد هستند، اعلام کرد: تا به کنون در 48 دستگاه اجرایی خراسان شمالی 210 مدیر بانو در رده های مدیریتی یاد شده، منصوب شده اند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان به استخدام 18 نیروی انسانی بدون برگزاری آزمون اقدام کرده است، صحت دارد یا خیر؟ عنوان کرد: این موضوع بررسی شد که پس از انجام بررسی، مشخص شد این خبر صحت ندارد.

به گفته وی، سازمان جهاد کشاورزی استان درخواست اخذ مجوز برای جذب نیروی قراردادی را ارائه داده است اما تا به کنون هیچ مجوزی برای جذب نیرو صادر نشده است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی همچنین افزود: مجوز استخدام صادر شود، جذب نیروهای قراردادی برای این دستگاه با حضور نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام خواهد شد.

 

استعفای معاونت و مدیر شهرستانی یک اداره کل در استان

وی در پاسخ به این سوال که آیا سرپرست یک دستگاه اجرایی می تواند، نسبت به جابجایی نیروها در دستگاه اقدام کند که البته مبتنی بر اخبار منتشر شده در فضای مجازی یک سرپرست به این امر اقدام کرده است؟ عنوان کرد: خیر نمی تواند.

وی افزود: چیزی که من شنیدم این بوده که معاون و مدیر شهرستانی دستگاه اجرایی مورد اشاره استعفا داده اند و سرپرست نیز به معرفی نیروهای جدید و انتصاب در این پست های خالی اقدام کرده است.

فرجی خاطر نشان کرد: نیروهای جدید معرفی و منصوب شده از اداره کل آموزش و پرورش استان انتقال یافته اند.

 

آموزش و پرورش نیروی مازاد اداری دارد

وی در پاسخ به این سوال که آیا اداره کل آموزش و پرورش استان با مازاد نیرو مواجه است که اغلب نیروهای ماموریت به خدمت در دستگاه ها، انتقال یافته از اداره کل آموزش و پرورش استان هستند؟

وی عنوان کرد: کادر اداری اداره کل آموزش و پرورش استان نیروی مازاد دارد و این در حالی است که این اداره کل با کمبود نیروی آموزشی مواجه است.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک