جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۱۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ساعت ۶:۵۲

هفتاد روز پس از زلزله ۴/۹ ریشتری منطقه سنخواست/زندگی زلزله زدگان در چادر

روستای قلی از توابع شهرستان جاجرم 470 خانوار دارد که در زلزله  ریشتری تیر ماه امسال به حدود 70 خانه از این روستا خسارت وارد شد که پس از ارزیابی کارشناسان مربوطه، تعداد 15 منزل مسکونی غیر قابل سکونت اعلام شده است.
هفتاد روز پس از زلزله 4.9 ریشتری منطقه سنخواست/زندگی زلزله زدگان در چادر,

به گزارش عصر اترک، در پی زلزله ای که در تیرماه امسال در منطقه سنخواست رخ داده است، به برخی از روستاهای پیرامونی آن از جمله روستای قلی خساراتی وارد شده است و پس از گذشت حدود هفتاد روز از این حادثه، برخی از زلزله زدگان روستای قلی همچنان در چادرهای هلال احمر و چادرهای مسافرتی شب و روز خود را سپری می کنند و نگران فرا رسیدن فصل سرما و بارندگی هستند.

 

وام 25 میلیونی تا مرحله پی ریزی کفایت می کند

یکی از اهالی روستا که دچار تخریب منزل شده بود از عدم توجه مسئولین به مردم این روستا گلایه مند بود و گفت: با گذشت هفتاد روز از زمین لرزه روستای قلی و تخریب منازل، تنها همکاری مسئولین؛ ارائه وام 25 میلیونی با نرخ سود چهار درصد به زلزله زده ها می باشد که با وضعیت گرانی موجود، این مبلغ فقط تا مرحله پی ریزی و نهایتا ستون های ساختمان جوابگو خواهد بود.

وی اضافه کرد: جهت آزاد کردن زمین هایی که قرار شده بصورت رایگان در اختیار خسارت دیدگان قرار گیرد، باید چندین مرحله اداری طی بشود، که به علت وجود هزینه های بالا، اهالی روستا توان رفت وآمد و پیگیری امور اداری را ندارند.

 

 

این شخص ادامه داد: برای شروع مراحل دریافت زمین،دهیاری روستا مبلغ 212 هزار تومان دریافت می کند و مجموعا دو میلیون و هشتصد هزار تومان هم باید برای زمین پرداخت کنیم که برخی از افراد زلزله زده حتی توان پرداخت مبلغ 212 هزار تومان دهیاری را نیز ندارند.

یکی دیگر از آسیب دیدگان این زمین لرزه نیز با اشاره به توان مالی ضعیف مردم روستا و سخت بودن رفت وآمد به شهرستان جهت انجام امور اداری برای دریافت زمین و وام، از مسئولین خواست برای سهولت کار، یک ستاد اداری از سازمان های مربوطه در روستا حضور یابند تا انجام کلیه امور، اعم از دریافت مدارک و صدور مجوزهای مربوطه در محل انجام گیرد.

وی مدعی شد بعد از زلزله تنها 8 تخته چادر بین روستاییان توزیع شد و هم اکنون بسیاری از خانواده ها هنوز در چادر زندگی می کنند و نگران روزهای سردی هستند که در پیش دارند.

 

 

عوارض ساخت از زلزله زدگان دریافت نمی شود

غضنفری، بخشدار سنخواست در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به همه منازل تخریب شده در روزهای اول حادثه، چادر هلال احمر تحویل داده شد و بسته های مواد غذایی نیز توسط آستان قدس رضوی بین این خانواده ها، توزیع شد.

بخشدار سنخواست اظهار کرد: یک تیم کارشناسی برای ارزیابی خسارات وارده به منازل، به روستاهای قلی و کلاته ترک ها که مرکز زلزله بود، اعزام شدند که بعد از بررسی، تعداد 15 منزل ازاین روستاها غیر قابل سکونت اعلام شدند.

وی تصریح کرد: بعد از زلزله 22 تخته چادر در بین اهالی توزیع شد.

غضنفری ادامه داد: در جلسه ای که با حضور رئیس بنیاد مسکن شهرستان جاجرم، در محل مسجد روستا داشتیم، مصوب شد که از افراد خسارت دیده در این روستا عوارض ساخت دریافت نشود.

عکس از مرتضی فیروزیان

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک