پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۷/۰۹ - ساعت ۱۳:۱۰

نجات جان شهروند اسفراینی با اقدام به موقع در بیمارستان امام خمینی اسفراین

جراحی و درمان به موقع پارگی شریان شکمی در بیمارستان امام خمینی(ره) اسفراین، یکی از شهروندان اسفراینی را  از مرگ نجات داد.
نجات جان شهروند اسفراینی با اقدام به موقع در بیمارستان امام خمینی اسفراین,

به گزارش عصر اترک، مدیر بیمارستان امام خمینی (ره) با بیان اینکه بیماری 30 ساله به علت ورود جسم نوک تیز به داخل شکم با خونریزی شدید شریان شکمی به بیمارستان مراجعه کرد، گفت :  بیمار به علت افت فشارخون و شرایط حاد بلافاصله به اتاق عمل منتقل  و توسط متخصص جراحی این بیمارستان عمل شد.

محمود مرحمتی با اشاره به اینکه  این جراحی 3 ساعت به طول انجامید، افزود : بیمار بعد از ادامه درمان در بخش آی سی یو و مساعد شدن حال عمومیش از بیمارستان مرخص شد.

متخصص جراحی بیمارستان امام خمینی(ره) اسفراین که با حراجی به موقع  این بیمار جان او را نجات داده بود نیز در این باره گفت :  بیمار قبل از ورود به اتاق عمل دارای فشارخون 50/90 بود که بعد از بازکردن شکم علاوه بر بیرون زدن لخته های خون از شکم بیمار ، او حدود 3و نیم لیتر خون  نیز از دست داد .

دکتر منیره روان بخش با بیان اینکه در چنین شرایطی بستن موقت سرخ رگ آئورت تنها راه کنترل خونریزی شدید این بیمار بود افزود :  به دلیل خونریزی بسیار شدید اطراف سرخرگ آئورت داخل شکمی، امکان بستن این سرخرگ از طریق برش وجود نداشت، بنابراین مجبور به بازکردن قفسه سینه و بستن موقتی  سرخرگ آئورت در داخل قفسه سینه (زیر قلب)شدیم.

این متخصص جراحی با اشاره به اینکه جسم نوک تیز نافذ موجب پارگی وسیع در خم کوچک معده یعنی دقیقا بالای لوزوالمعده که یکی از سرخرگ های اصلی شکمی (گاسترودئودنال ) وجود دارد شده بود، گفت : با بستن شریان، خونریزی کنترل و  پارگی معده  بیمار ترمیم شد.

وی در پایان از گروه بیهوشی اتاق عمل که با تزریق 4 واحد خون شرایط بیمار را کاملا پایدار نگاه داشتند تشکر کرد .

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک