چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۱۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۷/۰۸ - ساعت ۱۱:۵۳

آغاز خروج نخستین گروه شورشیان سوری از منطقه حائل ادلب

دیده بان حقوق بشر سوریه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که نخستین گروه از شورشیان سوری خروج خود از منطقه حائل در ادلب، واقع در شمال غرب این کشور را آغاز کردند.
آغاز خروج نخستین گروه شورشیان سوری از منطقه حائل ادلب,

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رامی عبدالرحمان، رئیس دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس که مورد حمایت مخالفان است، گفت، این گروه از شورشیان سوری نخستین گروهی هستند که از شروط ارائه شده از سوی دولت‌های ترکیه و روسیه برای جلوگیری از تهاجمات نظامی سوریه با حمایت مسکو تبعیت کرده و در حال خروج از منطقه حائل ادلب هستند.

رامی عبدالرحمان به خبرگزاری فرانسه گفت: گروه‌هایی از "فیلق الشام"  از ساعات اولیه صبح امروز تجهیزات نظامی سنگین نظیر تانک‌ها و سلاح‌های توپخانه‌ای خود را از حومه جنوبی حلب و حومه غربی حلب واقع در منطقه عاری از سلاح و در هم‌جواری استان ادلب خارج کردند.

وی تصریح کرد: این گروه شامل ۸۵۰۰ تا ۱۰ هزار جنگجو می‌شود و یکی از گروه‌های "جبهه ملی آزادسازی" است که ابتدای اوت با حمایت آنکارا در استان ادلب و در مناطق هم‌جوار آن در استان‌های حلب، حماة و لاذقیه که تحت کنترل گروه‌های شورشی هستند، تشکیل شد.

وی گفت: این گروه دومین گروه قوی به لحاظ تجهیزات و سومین گروه به لحاظ تعداد نفرات در شمال سوریه محسوب می‌شود.

این عقب‌نشینی در پی اعلام مخالفت گروه جیش العزة است که در حومه شمالی حماة فعالیت دارد و در بیانیه‌ای مخالفت علنی خود را با توافق ادلب اعلام کرد اما پیشتر گروه احرار الشام از این توافق استقبال کرده بود.

براساس توافق روسیه و ترکیه قرار است تا ۱۵ اکتبر یک منطقه عاری از سلاح در عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری خطوط تماس بین نیروهای دولت سوریه و گروه‌های شورشی در اطراف ادلب و بخش‌هایی از استان‌های مجاور مشخصا در حومه شمالی حماة، حومه غربی حلب و حومه شمالی لاذقیه ایجاد شود.

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک