پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۱۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ساعت ۸:۱۷
در گفت و گو با عصر اترک مطرح شد:

سرمایه گذاری با اعمال شاقه/ دعوت به سرمایه گذاری بدون حمایت

مدیر یک واحد دامپروری صنعتی در خراسان شمالی گفت: یک نماینده استان در مجلس سال 91 مرا برای احداث یک واحد دامپروری صنعتی در استان دعوت کرد که با توصیه او این سرمایه گذاری را انجام دادم، اما حال برای ادامه فعالیت به سرمایه در گردش نیاز دارم، اما مسئولی در استان به درخواستم پاسخ نمی دهد.
سرمایه گذاری با اعمال شاقه/ دعوت به سرمایه گذاری بدون حمایت,

اسماعیل نورایی، مدیر یک واحد دامپروری صنعتی در بخش صفی آباد استان خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: بنده که زاده استان خراسان شمالی هستم سال ها در شهر تهران زندگی کردم.

نورایی گفت: در سال 91 به پیشنهاد و دعوت یک نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس همچنین تشویق یک هم استانی دیگر در زمینه سرمایه گذاری برای احداث یک واحد دامپروری صنعتی در بخش صفی آباد به استان خراسان شمالی آمدم و این سرمایه گذاری را انجام دادم و این واحد دامپروری را در سال 95 با بنای سه هزار و 500 متر مربع به بهره برداری رساندم.

وی تصریح کرد: برای راه اندازی این واحد دامپروری صنعتی از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کردم که پس از راه اندازی بنای این واحد دامپروری، 500 راس دام سبک مولد به منظور پروار آنها خریداری و فعالیت را آغاز کردم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از زمان دریافت تسهیلات تاکنون، بدون اینکه دوره تنفسی برای تسویه این وام در نظر گرفته باشند، بنده اقساط را پرداخت کردم، عنوان کرد: با این وجود، در حال حاضر برای ادامه فعالیت به تامین سرمایه در گردش نیاز دارم تا بتوانم علوفه مورد نیاز 900 راس دام سبک را تهیه کنم.

مدیر این واحد دامپروری صنعتی خاطر نشان کرد: بر اثر خشکسالی و پوشش ضعیف گیاهی در مراتع، چرای دام در مرتع امکانپذیر نیست، بنابراین دام ها را باید با علوفه دستی تغذیه کرد که متاسفانه قیمت اقلام خوراکی دام ها نیز بسیار افزایش یافته و در مقایسه با گذشته این قیمت ها چندین برابر شده است.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه هر ماه اقساط وام صندوق توسعه ملی را پرداخت می کنم، با این وجود، برای ادامه حیات این واحد دامپروری و تهیه خوراک دام با قیمت های چندین برابر شده، به سرمایه در گردش نیاز دارم که برای دریافت تسهیلات به ادارات ذی ربط از جمله جهاد کشاورزی، فرمانداری و استانداری مراجعه کردم اما هیچ پاسخی دریافت نکردم.

وی با بیان اینکه ادامه حیات این واحد دامپروری صنعتی در گرو اختصاص تسهیلات است، یادآور شد: زمانیکه این واحد را به بهره برداری رساندم، افق کارم، توسعه آن برای پرواربندی پنج هزار راس دام سبک بود.

نورایی تصریح کرد: در حال حاضر در میانه راه مانده ام زیرا اقساط بانکی بدون در نظر گرفتن دوره تنفسی، نفس من را برید.

وی در پاسخ به این سوال که نماینده ای که شما را به استان دعوت کرد، برای حل مشکلات شما چه کرده است؟ اظهار کرد: با ایشان تماس گرفتم و خواستار حمایت از سوی او شدم، او مسئله را با اداره جهاد کشاورزی برای تامین علوفه مطرح کرد، من موضوع را پیگیری کردم، اما پاسخ اداره جهاد کشاورزی به من این بود که جو سهمیه ای نداریم.

وی افزود: این نماینده یک اقدام جدی برای حل این مسئله انجام نداد.

مدیر این واحد دامپروری صنعتی تصریح کرد: حمایت نشوم، این واحد دامی تا سال آینده دوام نمی آورد.

وی در خاتمه عنوان کرد: مرا برای سرمایه گذاری به این استان دعوت کردند، حال که به علت خشکسالی و فشار اقساط بانکی در میانه راه مانده ام، پاسخم را نمی دهند.

نورایی افزود: حمایت نشوم، این واحد دامی فلج می شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک