پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۱۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ساعت ۷:۱۹
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

۸۶ درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است/ خشکسالی کاهش ۳۵ درصدی تولید و خرید گندم را رقم زد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با پرداخت هایی که اخیرا در شهریور ماه انجام شد، بیش از 86 درصد مطالبات پرداخت شده است و مابقی مطالبات گندمکاران این استان نیز در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.
86 درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است/ خشکسالی  کاهش 35 درصدی تولید و خرید گندم را رقم زد,

عبدالله یوسفی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به اینکه تا کنون میزان 91 هزار تن گندم خوراکی و 12 هزار تن گندم بذری از کشاورزان استان خریداری شده است، اظهار کرد: رقم پرداختی به کشاورزان این استان تاکنون یک هزار و 300 میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه فصل خرید در خراسان شمالی از 15 خرداد اغاز شده است، افزود:  شرکت غله کشور در یک مرحله به صورت مشترک به همه ی استان ها 50 درصد مبالغ خریداری شده را پرداخت کرد.

یوسفی ادامه داد: در مرحله بعد پرداخت ها با توجه به اولویت زمان برداشت انجام شد که در خراسان شمالی با توجه به اینکه برداشت ها از اواخر خرداد هر سال شروع می شود نسبت به تعدادی از استان ها با تاخیر انجام شد.

وی خاطر نشان کرد:  با پرداخت هایی که اخیرا در شهریور ماه انجام شد،  بیش از 86 درصد مطالبات پرداخت شده است و مابقی مطالبات گندم کاران این استان نیز در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

وی گندم مورد نیاز مردم استان را 120 هزار تن  اعلام کرد و گفت:  اگر به صورت یارانه ای گندم ارائه شود به میزان کمتر از 100 هزار تن نیاز استان برطرف می شود.

یوسفی میزان گندم خریداری شده در سال گذشته را 139 هزار تن گندم خوراکی و 12 هزار تن گندم بذری اعلام کرد و گفت: از ابتدای فصل خرید سال جاری مقدار 60 هزار تن ذخیره از سال گذشته در انبارها باقی مانده بود.

وی خاطر نشان کرد: تولید استان پاسخگوی نیاز استان است و بر این اساس با توجه به ذخایر باقی مانده از سال گذشته و تولیدات امسال مقدار 40 هزار تن به استان های خراسان رضوی و جنوبی صادرات گندم صورت گرفت.

یوسفی اضافه کرد: در سال جاری با توجه به خشکسالی شدیدی که رخ داد، با کاهش 35 درصدی در بخش تولید و خرید نسبت به سال گذشته  مواجه شدیم.

وی افزود: در عین حال با توجه به اقدامات دانش محوری که در استفاده از  تنوع اقلام، ماشین های مکانیزه، توجه به تغذیه گیاهی و بارش های بهاره شد، پایداری تولید را در مقایسه با شدت خشکسالی رقم زدیم.

یوسفی هم چنین گفت: کیفیت محصول نسبت به سال گذشته بهتر بود، انبارهای استان با توجه به کارگروهی که تشکیل شد و رسیدگی هایی که به لحاظ بهداشت و زیرساخت ها ایجاد شد، در کیفیت و ارائه خدمات به متقاضیان بهتر شد.

یوسفی با اشاره به اینکه توزیع بذر گندم از نیمه شهریور ماه در سراسر استان آغاز شده است، ادامه داد: سال زراعی جاری آغاز شده است، کشاورزان جهت استفاده از بذر و کود به موقع به مراکز جهاد کشاورزی هر شهرستان مراجعه کنند، سعی شود از بذر های اصلاح شده بخصوص در جو استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به پیش بینی های اداره هواشناسی در بارش باران در دهه اول مهر کشت و کار را به موقع انجام دهند تا از این شرایط برای فراهم سازی بستر کشت بهره گرفته شود.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک