جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ساعت ۱۰:۱۶
استاندار خراسان شمالی:

یخ سرمایه گذاری در خراسان شمالی آب نشده است/اعلام آمادگی تامین زیرساخت های صنعت فرش استان

استاندار خراسان شمالی با اشاره به ضعف زیرساخت های صنعت فرش در خراسان شمالی، گفت: هنوز یخ سرمایه گذاری در استان باز نشده است چون سرمایه گذاران به ما مسئولان اعتماد نکرده اند.
 یخ سرمایه گذاری در خراسان شمالی آب نشده است/اعلام آمادگی تامین زیرساخت های صنعت فرش استان,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، محمدرضا خباز، استاندار خراسان شمالی در جمع تولیدکنندگان صنعت فرش و گلیم دستبافت خراسان شمالی اظهار کرد: وقتی وضعیت صنعت فرش و گلیم خراسان شمالی را بررسی می کنیم، می بینیم که هیچ فعالی در این صنعت از وضعیت موجود راضی نیست و این وضعیت کنونی را قبول ندارد.

به گفته خباز، صنعت فرش و گلیم استان در حال حاضر در شرایطی به سر می برد که زیرساخت های اصلی آن شامل کارخانه ریسندگی، کارگاه های رنگرزی و قالیشویی در سطح استان احداث نشده اند همچنین بافندگان فعال این در صنعت نیز از سود فروش حاصل از تولیدات خود بهره نبرده اند و اغلب آنها هنوز نتوانسته اند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: تحول در صنعت فرش و گلیم دستبافت استان به انجام سیاستگذاری ها نیازمند است که این سیاستگذاری ها برای فعالان این عرصه باید به طور مشخص و شفاف تببین شود.

وی افزود: هنرمند و تولیدکننده صنعت فرش و گلیم دست بافت استان باید بداند که سلیقه بازار چیست؟ و بافنده باید چه چیزی ببافد و چگونه ببافد!

استاندار خراسان شمالی همچنین گفت: در این سیاستگذاری برای تولیدکنندگان این صنعت در استان باید برنامه ریزی ها تدوین شوند و هدایت آنها در دستور کار قرار گیرد تا هر بافنده ای بر مبنای تشخیص خود به تولید نپردازد.

وی همچنین بر توجه به امر پژوهش برای اعتلای این صنعت نیز تاکید کرد.

وی در بخشی دیگر از سخن خود با تاکید بر این نکته که صنعت فرش و گلیم دستبافت خراسان شمالی گرفتار فقدان زیرساخت هایی است که اشاره شد، اعلام کرد: این مسئله ناشی از آن است که سرمایه گذاران اعتماد کافی به مسئولان نداشته اند که پا جلو نگذاشته اند.

خباز افزود: این مسئله موجب شده است تا هنوز یخ سرمایه گذاری در عرصه صنعت فرش و گلیم دستبافت باز نشود.

وی گفت: مسئولان نباید در اتاق خود بنشینند که سرمایه گذار درب اتاق آنان را بزنند بلکه باید مسئولان به دنبال جذب سرمایه گذار بروند و برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن کنند.

وی در ادامه اعلام کرد: آمادگی خود را برای حمایت از راه اندازی کارخانه ریسندگی، کارگاه های رنگرزی، قالیشویی در استان توسط بخش خصوصی به منظور دریافت تسهیلات ارزان قیمت خواهم داشت.

استاندار خراسان شمالی همچنین افزود: برپایی کارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای در شهرستان راز و جرگلان و حل مشکلات بیمه تامین اجتماعی بافندگان و فعالان این صنعت در استان باید پیگیری شوند و مسئولان ذی ربط نیز در این زمینه می بایست گزارش ارائه دهند.

خباز در خاتمه درباره انعقاد تفاهم نامه سه جانبه در استان در زمینه برپایی نمایشگاه دائمی و موزه فرش دستبافت نیز اظهار کرد: پیگیری خواهم کرد که استانداری سهم مالی خود را برای برپایی این نمایشگاه بپردازد.

انتهای پیام/     

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک