جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ساعت ۶:۱۷

تنها پارک جنگلی جرگلان از آب شرب سالم بهره مند شد

بخشدار جرگلان گفت :تنها پارک جنگلی جرگلان با نام "امجکلی اولیا" در روستای آیر قایه در نقطه صفر مرزی از آب شرب سالم بهره مند شد.
تنها پارک جنگلی جرگلان از آب شرب سالم بهره مند شد,

پولاد نجاهی، بخشدار جرگلان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: این کار با همیاری مردم و همکاری شورا و دهیار و بخشداری از یک و نیم کلیومتری این جنگل انجام شد .

نجاهی افزود: آب اشامیدنی این پارک در گذشته از طریق چشمه تامین می شد و شهروندانی که این پارک استفاده می کردند همیشه مجبور بودند همراه خود آب آشامیدنی سالم داشته باشند ولی در حال حاضر لوله کشی آب شرب سالم و بهداشتی به این پارک انجام شد.

وی همچنین به دیگر اقدامات انجام شده در این پارک جهت رفاه گردشگران و بومیان اشاره کرد و گفت: احداث سرویس بهداشتی ،حصار کشی و فنس کشی به طول و عرض دو هکتار از دیگر اقدامات انجام شده است.

بخشدار جرگلان اضافه کرد: 450 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات در اختیار دهیاری برای انجام آبرسانی، حصارکشی و فنس کشی این پارک جنگلی هزینه شده است .

وی خاطرنشان کرد: این پارک جنگلی و طبیعی با دارا بودن درختان خودرو از جمله انار، انجیر، انگور، دغدغان و  زرشک زمینه حضور گردشگران و تفریح افراد بومی را فراهم کرده است .

روستای ایرقایه آخرین روستای جرگلان در نقطه صفر مرز ایران و ترکمنستان قرار دارد که در حدود ۲۰۰ خانوار و ۶۰۰ نفر جمعیت دارد .

خبرنگار:رحیمی

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک