پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ساعت ۱:۱

 ۲۰ حاجی روستای کلاته ابریشم ضیافت شکرانه مشترک برگزار می کنند

حاجیان خانه خدا در روستای کلاته ابریشم بعد از یک ماه سیر وسلوک در خانه خدا و با توشه ای که از بودن در خانه خدا به دست آوردند در ۱۲ شهریور به خانه های خود برگشتند و با برگزاری ضیافت شکرانه مشترک، حال خوششان را با مردم تقسیم می کنند .
 20 حاجی روستای کلاته ابریشم ضیافت شکرانه مشترک برگزار می کنند,

حاج آخوند خال محمد سرفراز یکی از حاجیان و از علمای بزرگ جرگلان و روستای کلاته ابریشم در این باره به عصر اترک گفت: مراسم ضیافت شکرانه حاجیان روستای کلاته ابریشم جهت با ابهت شدن مراسم، راحتی مهمانان و همچنین راحتی میزبانان به صورت مشترک در یک روز برگزار می شود.

وی افزود: چندسالی است که همت شده است که فرهنگ برگزاری ضیافت ها باهم در این روستا و همه جای جرگلان جا بیفتد تا به هدف هایی که اشاره شد دست یابیم ضمن اینکه مراسم ضیافت بدرقه حاجیان را نیز باهم برگزار کردیم .

وی گفت : امسال از این روستا ۱۳ آقا و ۷ خانم به خانه خدا مشرف شدند که تقریبا می توان گفت ۲۰ نفری مشرف شدن حاجی از یک روستا به حج تمتع در جرگلان نیز کم نظیر بوده است .

وی افزود : البته در سال ۹۱ از همین روستا ۳۵ نفر به حج رفتند که حج عمره بوده است که در آن سال نیز مراسم ضیافت را در کنارهم و در یک روز برگزار کردیم .

امسال از اهل سنت خراسان شمالی ۱۳۵ نفر به حج تمتع رفتند که از بین آنان ۱۰۲ نفر از جرگلان بودند جرگلان دارای ۳۰ هزار نفر جمعیت و ۴۶ روستا است .

گفتنی است در مراسم ضیافت شکرانه حج، زمانی که اهالی در مراسم حضور پیدا می کنند، حجاج بین مردم آب زمزم و هدایایی بعنوان تبرک از قبیل تسبیح، انگشتر،  سجاده و لباس هایی برای بانوان و کودکان توزیع می شود.

خبرنگار:رحیمی

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک