جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ساعت ۶:۴۷
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی خراسان شمالی عنوان کرد:

محرومیت انجمن های اسلامی دانش آموزی از حمایت مدیران مدارس در استان

گاها در مدارسی دیده می شود که مدیران مدارس به دلیل عدم آشنایی با فعالیت های انجمن های اسلامی، دانش آموزانی را که در این حیطه فعالیت دارند مورد حمایت قرار نمی دهند.
محرومیت انجمن های اسلامی دانش آموزی از حمایت مدیران مدارس در استان,

به گزاری عصراترک، یاسر خطیب، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی خراسان شمالی امروز یکشنبه 11 شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ایجاد وحدت و هماهنگی بین انجمن های اسلامی دانش آموزی کشور به منظور حراست از دستاوردهای انقلاب و جهت بخشیدن به فعالیت های دانش آموزی از مهم ترین وظایف انجمن های اسلامی دانش آموزی است.

وی مبارزه با توطئه های دشمنان، ارتقای سطح فکری و معنوی دانش آموزان، تلاش و برنامه ریزی برای جلب و حضور دانش آموزان متعهد در برنامه های فرهنگی و هنری را از دیگر وظایف انجمن اسلامی دانش آموزی عنوان کرد.

خطیب خاطرنشان کرد:  به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر بین اتحادیه انجمن های اسلامی با وزارت آموزش و پرورش، توافقنامه ای مابین وزیر آموزش و پرورش و نماینده اتحادیه به امضا رسیده است که چگونگی نحوه همکاری ها را مشخص می کند.

وی افزود: گاها در مدارسی دیده می شود که  مدیران مدارس به دلیل عدم آشنایی با فعالیت های انجمن های اسلامی، دانش آموزانی را که در این حیطه فعالیت دارند مورد حمایت قرار نمی دهند.

خطیب گفت: این در حالی است که امام خمینی (ره) در سال 58 با هدف تربیت نیروهای مخلص و متعهد دانش آموزی این انجمن را تاسیس کرد و تمام حمایت های مادی و معنوی شان را برطرف کرد.

وی کیفی سازی برنامه های ابتکاری در مدارس، ایجاد شبکه قوی سرگروه، مربی و معلمان خودجوش انقلابی، توسعه فعالیت های نرم افزاری و سخت افزاری انجمن ها، تامین و تخصیص بودجه به انجمن های شاخص، برگزاری کارگاه های انتقال تجربه ویژه والدین و ارتقای برنامه های نیروساز و جریان ساز را از جمله اهداف وبرنامه های انجمن اسلامی در سال 97 اعلام کرد.

خطیب افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 11 اردوی برای دانش آموزان انجمن اسلامی، شامل دو اردو طلایه داران، یک اردو به نام هفت روز در بهشت، یک اردوی خادم یاری و 7 اردو نیم روزه و یک روزه جهت جذب دانش آموزان اجرایی شده است.

وی گفت: امسال دانش آموزان خراسان شمالی در جشنواره مدرسه انقلاب دو رتبه برتر کشوری شامل مدرسه امام خمینی فاروج حائز رتبه یک شهرستان ها در بخش پسران و دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا رتبه دوم مراکز استان ها بخش دختران را از آن خود کردند.

خطیب افزود: در جشنواره مداد کمرنگ که در حوزه نشریات برگزار شد، خراسان شمالی موفق شد 23 درصد رتبه های اعضای انجمن های اسلامی را از آن خود کند که شامل هفت رتبه در بخش گروهی و 11 رتبه در بخش انفرادی بود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی خراسان شمالی پوشش انجمن اسلامی دانش آموزی در مدارس متوسطه اول 40 درصد و در مدارس متوسطه دوم 80 درصد اعلام کرد و گفت: درصد پایین پوشش در بخش متوسطه اول به دلیل نبود انجمن در مناطق روستایی و حاشیه شهرها است.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک