جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۱۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۶/۰۷ - ساعت ۴:۱۱
فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی تشریح کرد:

سپاه آماده کمک به دولت در عرصه های مختلف است/ پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال / انجام ۴۱ پروژه محرومیت زدایی در ۴ دهستان خراسان شمالی

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی با بیان اینکه سپاه پاسداران آمادگی کمک به دولت در تمامی عرصه ها را دارد، گفت: سپاه جوادالائمه خراسان شمالی طی سال های گذشته و سال جاری در عرصه های اشتغال، اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی همراه دولت بوده است.
 سپاه آماده کمک به دولت در عرصه های مختلف است/ پرداخت 30 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال / انجام 41 پروژه محرومیت زدایی در 4 دهستان خراسان شمالی,

سردار سید  حسن مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، اظهارکرد: امروز این فرضیه مجددا به اثبات رسیده است که با تکیه بر توان و ظرفیت بسیج می شود بن بست های مختلف کشور را شکست و در مسیر رشد و توسعه همگانی گام برداشت.

وی اظهار کرد: در این راستا بسیج در استان خراسان شمالی توانسته است اقدامات ارزنده ای را در جهت کمک به رفع محرومیت، کمک به رشد و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه، بهبود وضعیت معیشت مردم، عمران و آبادانی مخصوصا روستا ها و مناطق کمتر برخوردار انجام داده است.

 

پرداخت 30 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال توسط بسیج سازندگی

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی گفت: در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال 30 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از طریق بسیج سازندگی استان پرداخت شده است.

 سردار مرتضوی افزود: بسیج سازندگی با تامین منابع بانکی بصورت قرض الحسنه 36 ماهه و قرارداد های دیگر با سود 10 درصد و 60 ماهه،  مبلغ 30میلیارد ریال با اولویت صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان های مختلف پرداخت کرده است.

وی اظهار کرد: در مجموع در سال 96، 360 فقره تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده و برای 450 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به پتانسیل های اقتصادی هر شهرستان اولویت های مختلفی در نظر گرفته شده است ، بیان داشت: در شهرستان بجنورد و مانه و سملقان صنایع تبدیلی و فرآوری میوه خشک، شهرستان اسفراین صنایع تبدیلی و فرآوری عسل، شهرستان فاروج صنایع تبدیلی و فرآوری زعفران، شهرستان شیروان صنایع تبدیلی و فرآوری ترشی و شوریجات، شهرستان راز و جرگلان صنایع تبدیلی و فرآوری ابریشم و شهرستان های گرمه و جاجرم به ترتیب صنایع تبدیلی و فرآوری سمنو و لبنیات شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: با سازمان های مختلف برای تسهیل در صدور مجوز، رفع موانع و مشکلات متقاضیان طرح های اقتصاد مقاومتی رایزنی هایی صورت گرفته است.

فرمانده سپاه استان در ادامه گفت: در سال 97 نیز تاکنون 14 میلیارد تومان تومان در قالب 51 فقره تسهیلات پرداخت شده است.

 

انجام 41 پروژه محرومیت زدایی در 4 دهستان خراسان شمالی

سردار مرتضوی افزود: همچنین قرارگاه عمران و آبادانی استان از سال 95 با هدف توسعه و رفع محرومیت در روستاها آغاز بکار کرده و تاکنون 41 پروژه محرومیت زدایی را بوسیله پای کار آوردن مردم در 4 دهستان محروم خراسان شمالی به انجام رسانده و 40 پروژه دیگر نیز در دست اقدام دارد.

 

وی ادامه داد:  پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر آباد کردن یک هزار نقطه در کشور، قرار گاه عمران و آبادانی از سال 95 با شناسایی ظرفیت ها در 80 روستای محروم خراسان شمالی در4 دهستان دهستان محروم گیفان در بجنورد، راستقان و حصارچه در راز و جرگلان، دهستان شیرین سو در منطقه مانه و سملقان، شروع به خدمات رسانی کرد.

سردار مرتضوی خاطرنشان کرد: 5 دهستان دیگر در شهرستان فاروج، شیروان و اسفراین نیز در حال شناسایی هستند.

 

اعزام 3 هزار نفر بسیجی به اردوهای جهادی

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی از اعزام 3 هزار نفر از بسیجیان این استان در چارچوب اردوهای جهادی به مناطق محروم خبر داد.

سردار مرتضوی اظهار کرد: با توجه به تحقیقات میدانی و شناسایی مناطق محروم اعزام  3 هزار نفر در غالب 150 گروه جهادی  به روستاهای محروم و محلات حواشی شهرها آغاز شد و این افراد  اقدام به ساخت و بهسازی کارهای عمرانی  روستا کردند.

وی تصریح کرد: دستور کار اردوهای جهادی کارهای عام المنفعه مثل ساخت مساجد ، مدارس و ساخت و بهسازی مسکن برای خانواده ها در کنار کارهای فرهنگی است و همچنین برنامه های درمانی و پزشکی برای افراد مناطق محروم انجام می شود.

 

احیا و لایروبی 70 رشته قنات در خراسان شمالی

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در ادامه از احیا و لایروبی 70 رشته قنات با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال طی سال جاری در استان خبر داد.

سردار مرتضوی گفت: تاکنون 40 رشته از قنات ها با همکاری آستان قدس رضوی، جهاد کشاورزی با 30 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان های اسفراین، جاجرم، فاروج، بجنورد، گرمه، مانه و سملقان، راز و جرگلان احیا شده و مابقی نیز تا پایان سال جاری انجام می شود.

انتهای پیام/

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک