جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ساعت ۲۳:۴۷
مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی اعلام کرد:

طلب ۱۱۸ میلیاردی شرکت گاز استان از مشترکانش/عدم وصول مطالبات شرکت گاز را زیان ده کرد

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: شرکت گاز خراسان شمالی 118 میلیارد تومان از مشترکان خانگی، صنایع و ادارات خود در استان طلب دارد که این مشترکان در پرداخت بدهی هایشان به این شرکت هیچ احساس مسئولیتی ندارند.
طلب 118 میلیاردی شرکت گاز استان از مشترکانش/عدم وصول مطالبات شرکت گاز را زیان ده کرد,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، حسن رضا میربلوکی، مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: از مجموع 118 میلیارد تومان طلب این شرکت از مشترکانش هشت میلیارد تومان آن مربوط به مشترکان خانگی، شش میلیارد تومان آن مربوط به ادارات و مابقی مربوط به واحدهای صنعتی و تولیدی استان هستند.

میربلوکی گفت: به طور مثال اداره کل آموزش و پروش استان دو میلیارد و 800 میلیون تومان بابت مصرف گاز به شرکت گاز استان بدهکار است که با پیگیری های انجام شده آنان نسبت به تسویه این بدهی خود پاسخ روشنی نمی دهند.

وی به واحدهای صنعتی استان نیز اشاره کرد و گفت: به طور مثال شرکت گاز استان چند سالی است که از مجتمع پتروشیمی خراسان 52 میلیارد تومان، از کارخانه آلومینای جاجرم پنج میلیارد تومان و از مجتمع فولاد و کارخانه لوله گستر اسفراین نیز 14 میلیارد تومان طلب دارد اما این واحدهای صنعتی نسبت به تسویه این بدهی های خود هیچ احساس مسئولیتی ندارند.

وی افزود: این در حالی است که برخی از واحدهای صنعتی استان مثل مجتمع پتروشیمی خراسان سود ده هستند.

میربلوکی در ادامه با تاکید بر این نکته که عدم وصول این مطالبات موجب شده این شرکت زیان ده شود همچنین افزود: وضعیت کنونی موجب شده تا در حال حاضر نتوانیم 22 میلیارد تومان بدهی خود به پیمانکارانمان را تسویه کنیم.

وی افزود: در صورتیکه مطالبات این شرکت از سوی مشترکان تسویه نشود، برنامه ریزی برای انجام عملیات گازرسانی به مناطقی که برنامه ریزی کرده ایم نیز تحت شعاع این شرایط قرار می گیرند.

افزون بر این، وی خاطر نشان کرد: این شرکت نسبت به پرداخت ماهیانه 23 میلیارد تومان به برنامه هدفمندسازی یارانه های کشور تعهد دارد، بنابراین مشترکان باید نسبت به پرداخت به موقع بدهی های خود اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی در پاسخ به این سوال که مسئولان برای حل این موضوع چه کرده اند؟ اظهار کرد: مطلع هستم که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از واحدهای صنعتی استان نسبت به تسویه این بدهی های خود به شرکت گاز استان درخواست کرده است تا آنان اقدام کنند.

میربلوکی همچنین افزود: استاندار جدید نیز به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دستور داده است که بدهی گازی ادارات تسویه شوند که در حال حاضر منتظر هستیم این دستورها و تاکیدات هر چه زودتر عملی شوند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک