شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ساعت ۹:۱۳

جدیدترین شکارچی کشتی؛ موشک بالستیک اسکندر روسیه+عکس

در حالی که چین در ابتدا موشک هاب بالستیک دوربرد برای هدف قراردادن کشتی را تولید کرده است به نظر می‌رسد سامانه موشک بالستیک اسکندر روسیه نیز ماموریت مشابهی را انجام می‌دهد.
 جدیدترین شکارچی کشتی؛ موشک بالستیک اسکندر روسیه+عکس ,

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال اینترست، اواخر جولای و اوایل اوت روسیه دو فروند موشک اسکندر را علیه کشتی هایی در دریای سیاه شلیک کرده است. این مطلب را رسانه های خبری روسیه اعلام کرده اند.

بر اساس این گزارش وبلاگ سیاست دفاعی روسیه در این باره نوشت: شلیک الکترونیک موشک های بالستیک به این معناست که واحدهای موشکی روسیه آمادگی انجام هر نوع ماموریتی را در یک جنگ و شلیک واقعی دارند.

موشک بالستیک که در دهه 1970 میلادی تولید و توسعه یافته است، جایگزین موشک های اسکاد است. سامانه های موشکی اسکندر در واقع قادر است مدل های مختلف موشک های بالستیک و موشک های کروز را شلیک کند. موشک اسکندر- ام یک موشک بالستیک ساده است که با یک کلاهک متعارف یا هسته ای مسلح می شود و برد آن حدود 500 کیلومتر است.

با این حال یک وبگاه خبری روسی این طور توصیف می کند که سامانه موشکی اسکندر می تواند موشک های کروز ضد کشتی موسوم به کالیبر را با برد 500 کیلومتر شلیک کند. این موشک ها برای هدف قراردادن ناوشکن های کلاس 2 و 3 طراحی و ساخته شده است. در واقع این موشک ها برای هدف قراردادن ناوهایی طراحی شده است که قادر به حمل موشک های تام هاوک است.

سرعت این موشک های ضد کشتی بیش از 2 هزار کیلومتر در ساعت است.

انتهای پیام /

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک