شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ساعت ۰:۲۸
در گفت و گو با عصر اترک اعلام شد:

رقیب برنج پا به مزارع خراسان شمالی گذاشت/آغاز کشت کینوا در ماه جاری

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد: محصول کینوا، محصولی رقابتی در برابر محصول برنج و دیگر محصولات پر آب طلب است که بر اساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی کشت آن در سطح 100 هکتار از مزارع خراسان شمالی در ماه جاری آغاز می شود.
رقیب برنج پا به مزارع خراسان شمالی گذاشت/آغاز کشت کینوا در ماه جاری,

محمد نقی کاظمیان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: کینوا، محصولی کم آب طلب است که در اراضی سبک و خشن رشد می کند.

کاظمیان افزود: این محصول کم آب طلب در هر هکتار پنج هزار متر مکعب آب مصرف می کند.

وی خاطر نشان کرد: میزان عملکرد این محصول در هر هکتار با توجه به شرایط آب و خاک موجود بین 1.2 تن تا پنج تن است که از مزارع برداشت می شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تداوم خشکسالی ها و کاهش منابع آبی، اعلام کرد: بر اساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی کشت این محصول کم آب طلب که البته محصول رقابتی در برابر کشت محصول برنج و دیگر محصولات پر آب طلب است، در دستور کار سازمان های جهاد کشاورزی قرار گرفته اند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در فصل زراعی سال گذشته کشت این محصول در خراسان شمالی در سطح یک هکتار در مزرعه شرکت آستان قدس در شهرستان اسفراین انجام شد که عملکرد تولید آن 2.3 تن در هر هکتار بود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه زمان کاشت و برداشت این محصول طی مرداد تا آبان ماه است، در ماه جاری کشت این محصول در سطح 100 هکتار از مزارع شهرستان های گرمه، جاجرم، اسفراین، بجنورد و مانه و سملقان انجام می شود.

وی یادآور شد: این محصول در مناطق جنوبی مقاوم به شوری آب است و کشت آن در مناطق شمالی استان در راستای این هدف است که جایگزین کشت برنج که محصولی پر آب طلب است، شود.

وی تصریح کرد: در آبان ماه امسال یک شرکت خرید نقدی این محصول با قیمت هر کیلویی پنج هزار تومان را تعهد کرده است.

کاظمیان در خاتمه اعلام کرد: روش کشت این محصول به کشاورزان داوطلب ارائه شده است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک