شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ساعت ۶:۱
معاون علمی دانشگاه علمی و کاربردی خراسان شمالی اعلام کرد:

تحصیل دانشجویان در ۶۲ کد رشته در سال تحصیل جدید/۴ مرکز علمی و کاربردی استان منحل می شوند

معاون علمی دانشگاه علمی و کاربردی خراسان شمالی با اعلام اینکه با آغاز سال تحصیلی جدید پیش بینی می شود که حدود دو هزار دانشجو در هفت مرکز جامع علمی و کاربردی خراسان شمالی تحصیل کنند، گفت: این دانشجویان در 62 کد رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی تحصیل خواهند کرد.
تحصیل دانشجویان در 62 کد رشته در سال تحصیل جدید/4 مرکز علمی و کاربردی استان منحل می شوند,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، یوسفی، معاون علمی دانشگاه علمی و کاربردی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از مهمترین نیازهای جامعه کنونی توسعه و گسترش دانشگاه های نسل سوم است.

یوسفی گفت: مراکز دانشگاهی جامع علمی و کاربردی برای پاسخگویی به این نیاز کنونی جامعه، رویکرد ارائه آموزش های مهارتی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی برای تربیت نیروهای متخصص دارای مهارت و کارآفرین را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: در دانشگاه های جامع علمی و کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی، 60 درصد از ساعات آموزش به تدریس عملی دروس و 40 درصد از ساعات آموزشی به تدریس تئوری دروس اختصاص دارند.

وی خاطر نشان کرد: در این مراکز دانشگاهی رشته های تحصیلی با گرایش های خاص تدریس می شوند که این رشته های خاص پاسخگوی نیاز جامعه به مهارت های خاص هستند.

معاون علمی دانشگاه علمی و کاربردی خراسان شمالی افزود: به طور مثال رشته های متالورژی با گرایش تولید آلومینیوم، متالورژی با گرایش ذوب فلزات، حسابداری با گرایش حسابداری صنعتی، مدیریت و فرماندهی عملیات در حریق و حوادث، حقوق با گرایش امور ضابطین قضایی از جمله رشته هایی هستند که در مراکز دانشگاهی جامع علمی و کاربردی استان تدریس می شوند که متناسب با نیاز روز جامعه هستند.

علاوه بر این، وی عنوان کرد: در این مراکز، دو گروه شامل پرسنل بخش دولتی و خصوصی و اقشار دیگر جامعه در حال تحصیل هستند که 40 درصد از دانشجویان این دانشگاه استانی پرسنل بخش اداری و خصوصی استان هستند.

وی در بخشی دیگر از سخن خود با بیان اینکه تا پایان سال تحصیلی 97-96 در سطح استان 11 مرکز آموزش علمی و کاربردی برپا بوده اند که سه هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می کردند، اعلام کرد: بنابر مصوبه شورای عالی اداری دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور چهار مرکز آموزش علمی و کاربردی استان منحل خواهند شد.

یوسفی گفت: این چهار مرکز شامل دو مرکز علمی و کاربردی وابسته به فنی و حرفه ای، یک مرکز علمی کاربردی وابسته به بهزیستی و تامین اجتماعی و یک مرکز علمی کاربردی وابسته به جهاد کشاورزی هستند که منحل خواهند شد و البته قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند.

وی در ادامه اعلام کرد: با آغاز سال تحصیل 98-97 در خراسان شمالی، دانشجویان در هفت مرکز جامع علمی و کاربردی در 38 کد رشته کاردانی و 24 کد رشته کارشناسی تحصیل خواهند کرد.

وی افزود: این هفت مرکز شامل مراکز آموزش علمی و کاربردی برای فرماندهی انتظامی، جهاد دانشگاهی، فولاد کیمیای صبا، بجنورد 2، جاجرم، شیروان و سازمان همیارری شهرداری های خراسان شمالی هستند.
معاون علمی دانشگاه علمی و کاربردی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود که در سال تحصیلی 98-97 حدود دو هزار دانشجو در این هفت مرکز تحصیل کنند.

یوسفی همچنین یادآور شد: طی تفاهم منعقد شده با صندوق کارآفرینی امید امکان اعطای وام با کارمزد چهار درصد به فارغ التحصیلان این دانشگاه که دارای معدل یک تا سه باشند و بتوانند طرحی اشتغالزا که قوی و قابل دفاع باشد را ارائه دهند وام به آنان اختصاص داده می شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک