جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ساعت ۲۳:۲۸

مرگ دامدار بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو در شهرستان مانه و سملقان

بجنورد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مرگ یک نفر بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو در شهرستان مانه و سملقان خبر داد.
مرگ دامدار بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو در شهرستان مانه و سملقان,

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد هاشمی با تایید مرگ این بیمار دامدار به دلیل تب کریمه کنگو اظهار کرد: این فرد با علایم تب، درد عضلانی، خونریزی و به دنبال آن کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان منتقل شد اما با وجود انجام اقدامات درمانی متاسفانه وی جان خود را از دست داد.

هاشمی تصریح کرد: پس از بررسی نمونه‌های گرفته شده از این بیمار، علت فوت تب کریمه گنگو اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو بیماری بومی در کشور و استان است، گفت: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که در اثر گزش و له کردن کنه آلوده یا تماس با خون و ترشحات دام آلوده به انسان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه سلاخان، قصابان و دامپروران بیشتر در معرض ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو بوده، افزود: عدم نگهداری دام در محیط زندگی، محافظت از گزش کنه، جلوگیری از ذبح دام در معابر، نگهداری گوشت تازه به مدت ۱۲ساعت در دمای ۲تا ۸ درجه یخچال و رعایت بهداشت فردی و عمومی نقش مهمی در پیشگیری از این بیماری دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان کرد: تاکنون مورد دیگری از ابتلا به این بیماری در منطقه گزارش نشده، همکاران دامپزشکی در منطقه مستقر شده و اقدامات پیشگیرانه کنه زدایی را انجام می دهند.

 به گفته هاشمی در چند سال گذشته دو مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در خراسان شمالی وجود داشته که خوشبختانه درمان شده‌اند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک