پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ساعت ۶:۲

جامعه نیازمند فرهنگ کرامت و رفتار کریمانه است

امام جمعه اسفراین، جامعه را نیازمند فرهنگ کرامت و رفتار کریمانه دانست و گفت: تعمیق فرهنگ رضوی، گره گشای مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی است.
جامعه نیازمند فرهنگ کرامت و رفتار کریمانه است,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک؛ حجت الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین، شامگاه سه شنبه دوم مرداد در دیدار خادمان حرم رضوی، حضور خدام حرم در شهر و روستاهای ایران اسلامی را مایه خیر و برکت دانست و گفت: این حضور و برگزاری جشن با عنوان زیر سایه خورشید، کار پسندیده ای است که آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت برنامه ریزی کرده است.

 

وی با بیان اینکه در گذشته این حرکت بنا به محدودیت هایی که بود، اجرا نمی شد، افزود: توقع مردم از تشکیلات آستان قدس، پیشگامی این نهاد در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و درمانی است که امیدواریم این مسیر با قوت ادامه پیدا کند.  

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی اسفراین، با بیان اینکه زمانی برنامه های دهه کرامت در قالب یک جشن خلاصه می شد، ادامه داد: اما در حال حاضر با اجرای برنامه های مستمر و تأثیرگذار می بینیم که مردم به دنبال ایجاد فرهنگ کرامت هستند.

 

حجت الاسلام محمدیان، با تأکید بر ترویج رفتار کریمانه، اظهارداشت: افرادی که می خواهند در این حوزه فعالیت کنند باید ابتدا مراقب زبانشان باشند چراکه خوش زبانی، خوش خلقی و خوش رویی از اجزای رفتار کریمانه است.

 

امام جمعه اسفراین، بخشش قبل از خواهش را از دیگر ویژگی های فرهنگ کریمانه  دانست و گفت: کسی که می خواهد در راستای فرهنگ کرامت حرکت کند و رفتار کریمانه داشته باشد، قبل از اینکه از او تقاضای کمک شود؛ خود در کمک رسانی پیشقدم می شود.

 

وی با بیان اینکه تعمیق فرهنگ رضوی، گره گشای مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی است، اظهارامیدواری کرد حضور خادمان حرم رضوی در مناطق مختلف شهری و روستایی باعث انس و الفت بیش از پیش مردم با فرهنگ رضوی شده و جامعه را به سوی تعالیم ناب اسلامی رهنمون کند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک