شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ساعت ۸:۲۱
مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی:

بیش از ۲۰۰ خانواده در خراسان شمالی متقاضی فرزند خواندگی هستند/ آمار کودکان خیابانی در استان از متوسط کشوری بالاتر است

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: 260 خانواده از خراسان شمالی در صف نوبت متقاضی فرزند قرار دارند و به طور متوسط در طول سال 40 کودک به خانواده ها واگذار می شود.
بیش از 200 خانواده در خراسان شمالی متقاضی فرزند خواندگی هستند/ آمار کودکان خیابانی در استان از متوسط کشوری بالاتر است,


به گزارش عصر اترک، اسماعیل قربانی، مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی در نشست خبری در حضور رسانه ها  به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: حدود 89 هزار نفر به صورت رسمی در سامانه بهزیستی استان ثبت شده و از خدمات مستمر و غیر مستمر برخوردار هستند.
وی با اشاره به اینکه بهزیستی نزدیک به 190 برنامه حمایتی و تخصصی را در طول سال اجرا می کند ادامه داد: در سال گذشته حدود 50 هزار نفر با حضور در دوره های آموزشی مراکز بهزیستی از خدمات پیشگیرانه بهره بردند.
مدیر کل بهزیستی استان نسبت جذب اعتبار ملی در مقایسه با سال قبل را 20 درصد رشد در جذب اعتبارات ملی داشته اعلام کرد و گفت: این در حالی است که متاسفانه در بخش اعتبارات استانی هیچ گونه افزایشی نداشتیم.
وی ادامه داد: انتظار داریم که خیلی از مسئولان که مدعی هستند که در کنار قشر محرومین قرار دارند در عمل هم در کنار این افراد قرار بگیرند و این اعتبارات را به صورت ویژه تری به بهزیستی هم اختصاص دهند.

قربانی خاطر نشان کرد: در حوزه اشتغال در سال گذشته 839 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی، توانمند شدند و از چرخه ی حمایت مرکز خارج شدند.
وی تعداد پروژه هایی که به مناسبت هفته بهزیستی  بهره برداری می شود را 23 پروژه عمرانی در سطح استان اعلام کرد و گفت: از مهم ترین آن ها می توان به مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان اسفراین، دو مرکز شبانه روزی و یک مرکز روزانه ویژه سالمندان، افتتاح مراکز نگهداری از کودکان خیابانی عنوان اشاره کرد.
قربانی افزود: باتوجه به اینکه آمار کودکان خیابانی استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، سه مرکز در سطح استان در حال فعالیت هستند.
 وی تعداد کل کودکان کار و خیابانی را در سال گذشته 250 نفر اعلام کرد و ادامه داد: تعداد این کودکان در سه ماهه سال جاری 17 کودک در مراکز شبانه روزی و 54 کودک هم در مراکز روزانه پذیرش شدند.
قربانی گفت: در مراکز نگهداری روزانه کودکان کار هدف توانمندسازی کودک و خانواده است، در این مراکز خانواده و کودک با هم مورد حمایت قرار می گیرند و می توانند از خدمات این مراکز استفاده کنند، آماری موجود نشان می دهد در این استان متاسفانه کودکان کار کم نیستند و تا حدی با تهران، اصفهان و شیراز برابری می کند.
وی عنوان کرد: اورژانس اجتماعی در بجنورد شبانه روزی است اما در شهر های دیگر در زمان اداری مشغول به فعالیت هستند که در این زمینه برنامه هایی تدارک دیده شده اما کمبود اعتبارات به ما اجازه نمی دهد که آنها را کامل عملی کنیم. 

قربانی همچنین از اقدام به خودکشی 637 نفر در استان خبر داد و افزود: این افراد که اکثرا خانم بودند مورد مشاوره قرار گرفتند.
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از وجود 30 پرونده در حال پیگیری تغییر جنسیت در استان خبر داد و گفت: این تغییر جنسیت مشکل قانونی و شرعی ندارد و اگر از نظر علمی توجیه پذیر باشد و به آینده فرد لطمه ای وارد نکند مشکلی وجود ندارد.
وی بیشتر افراد متقاضی تغییر جنسیت را خانم اعلام و رنج سنی افراد متقاضی را بین 16 تا 17 سال عنوان کرد.
قربانی هم چنین اشاره کرد: تعداد 7هزار و 200 کودک در  226 مهد های کودک استان در حال دریافت خدمات هستند.
وی گفت: مشکل بهزیستی و  آموزش و پرورش در سطح اهدای مجوز به متقاضیان در سطح ملی ،  در حال پیگیری است و این تنش در سطح ملی هنوز به نتیجه نرسیده است.
قربانی یادآور شد: 260 خانواده از خراسان شمالی در صف نوبت متقاضی فرزند قرار دارند و به طور متوسط در طول سال 40 کودک به خانواده ها واگذار می شود.
وی بیشترین درخواست رنج سنی نوزادان را زیر یک سال اعلام داشت.
انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک