شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۴/۳۰ - ساعت ۵:۴۲

مقصر بحران آب کیست؛ مردم یامسئولان؟!

خشک شدن باغات و درگیری بر سر آب بر اثر عدم برنامه ریزی وکوتاهی وبی توجهی مسئولان آب منطقه ای در شهر راز اتفاق افتاده است.
مقصر بحران آب کیست؛ مردم یامسئولان؟!,

به گزارش عصر اترک، هر وقت پای صحبت مسئولان مربوطه که می‌نشینی فقط یک چیز را می‌شنوی: "آب کم است مردم صرفه‌جویی کنند." پای درد دلشان هم که می‌نشینی دلشان خون است از دست مردمی که برای یک استحمام پنج دقیقه‌ای بیش از 50 لیتر آب مصرف می‌کنند و.... .

 با این اوصاف قرن‌ها هم بگذرد باز کسی زیربار نمی رود که مقصر بحران آبی بحرانی که همواره بیخ گوشمان بوده و در طول اعصار مردمان این تمدن با آن همواره کج‌دار و مریز رفتار کرده‌اند کیست، اما ناغافل امروز به جایی رسیده‌ایم که همه معادلات را بر هم زدیم و طبق ادعای استراتژیست‌های جهانی به دلیل این بی‌تدبیری‌ها باید به انتظار جنگ و مهاجرت و نابودی یک تمدن باشیم؛ بی‌تدبیری که پای هم مسئولان وهم مردم در آن گیر است و هرکدام به نحوی در آن مقصرند؛ حال یکی با سوءمدیریت و دیگری با سوءمصرف.

در شهری مثل شهر راز هروقت حرف از خشکسالی وبحران آب پیش آمده همه مسئولان را مقصر می دانند و وقتی پای صحبت مسئولان مربوطه هم که می‌نشینی فقط یک چیز را می‌شنوی: "آب کم است مردم صرفه‌جویی کنند".

شاید عده ای برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت امروز همه تقصیر را گردن مردم بندازند که آب را صحیح مصرف نکرده اند.

اما به نظر بنده این تحلیل آسیب شناسانه درباره مقصران بحران امروزی آب دراین شهر غلط ونابجاست.زیرا پیرو نامه نگاری ها ودرخواست های فراوانی که اهالی ازمسئولین درسالهای متوالی داشتند وتقاضای مهار روان آب وسیلاب ها را داشتند هیچ اقدام در این زمینه انجام نگرفته وهر بار به بهانه های مختلف از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردند.

کسانی که در گذشته برای مهار آب های این شهر کاری نکرده اند الان معتقدند خیلی دیر شدهاست.

مسئول عزیز اگر ده سال قبل نیم نگاهی هم به این شهر می کردید درحال حاظر ثمره آن را برداشت می کردید که نکردید لذا باید الان شروع کنید تا درآینده نتیجه را ببینیم.

به نتیجه رسیدن این اقدام با تصمیم یک نفر ویا یک سازمان به عنوان متولی شدنی نیست بلکه لازم است آب منطقه ای پیش قدم شود وازحوزه های مختلف و متخصصین امر دعوت نماید دراین باره اظهار نظر کنند وبا عنایت به جنبه های مختلف تصمیم درستی اتخاذ نمایند تا ضمن اینکه در آینده شهروندان مشکل آب نداشته باشند جلو نابودی باغات و مهاجرت شهروندان گرفته شود.

 چنانچه کسانی که می توانند کاری بکنند وسکوت کرده اند وبه خواسته شهروندان بی اعتنایی می کنند کشاورزان از خساراتی که به باغاتشان خورده کوتاه نخواهند آمد.

سیدحاتم حاتمی عضو شورای اسلامی شهر راز

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک