جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۴/۲۷ - ساعت ۴:۵۵
فرمانده انتظامی خراسان شمالی اعلام کرد:

سیر نزولی فوت ناشی از تصادفات در خراسان شمالی/توقیف ۸۱۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به علت تخلفات حادثه ساز در استان

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کاهش 48 درصدی فوت ناشی از تصادفات درون شهری و کاهش 26 درصدی فوت ناشی از تصادفات برون شهری در سطح استان از ابتدای امسال تا 24 تیر ماه جاری خبر داد.
سیر نزولی فوت ناشی از تصادفات در خراسان شمالی/توقیف 817 دستگاه خودرو و موتورسیکلت به علت تخلفات حادثه ساز در استان,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: در خراسان شمالی از ابتدای امسال تا 24 تیر ماه جاری 875 فقره تصادفات درون شهری در سطح استان رخ داد که بر اثر این تصادفات 11 نفر فوت شدند.

سردار مظاهری افزود: طی مدت مشابه در سال گذشته نیز 21 نفر بر اثر تصادفات درون شهری در سطح استان فوت شدند.

وی افزود: در حالی تعداد متوفیان امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 48 درصد کاهش یافته است که تعداد تصادفات درون شهری واقع شده در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

وی عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو، عدم رعایت فاصله طولی را به ترتیب از مهمترین علل وقوع تصادفات درون شهری در سطح استان از ابتدای امسال تا ماه جاری اعلام کرد و گفت: در این تصادفات، سواری های شخصی تا 64 درصد، موتورسواران تا 20 درصد و وانت بارها تا 10 درصد، بیشترین سهم در بروز این تصادفات درون شهری در استان را داشته اند.

سردار مظاهری همچنین یادآور شد: از ابتدای امسال تا 24 تیر ماه جاری 101 هزار و 417 برگه اخطاریه در سطح شهرهای استان برای رانندگان متخلف صادر شده اند که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته یک درصد رشد یافته است.

وی افزود: در همین راستا، طی این مدت هزار و 648 خودرو و سه هزار 760 موتورسیکلت نیز به پارکینگ منتقل شدند.

افزون بر این، فرمانده انتظامی خراسان شمالی به حوزه پلیس راه ( برون شهری ) نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا 24 تیر ماه جاری 872 فقره تصادف برون شهری در سطح جاده های استان رخ داد که بر اثر آن 64 نفر فوت شدند.

سردار مظاهری افزود: طی مدت مشابه در سال گذشته نیز بر اثر تصادفات برون شهری در سطح جاده های استان 86 نفر فوت شدند که تعداد متوفیان امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 26 درصد کاهش یافته است.

وی عدم توجه به جلو، انحراف چپ، سرعت غیر مجاز، عدم رعایت حق تقدم و عدم رعایت فاصله طولی و عرضی را به ترتیب از علل اصلی این تصادفات اعلام کرد.

وی همچنین یادآور شد: از ابتدای امسال تا 24 تیر ماه جاری 221 دستگاه خودرو و 596 دستگاه موتور سیکلت به علت انجام تخلفات حادثه ساز توقیف شدند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود: در مدت یاد شده 165 هزار و 569 برگه اخطاریه برای رانندگان متخلف بابت سرعت، سبقت، انحراف، نقص سیستم و استفاده از تلفن همراه صادر شد.

سردار مظاهری همچنین خاطر نشان کرد: در مدت یاد شده 28 جلد گواهینامه به علت تست مثبت مصرف مواد مخدر و الکل رانندگان همچنین 18 جلد گواهینامه نیز به علت داشتن حداکثر نمره منفی ضبط شدند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک