شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ساعت ۶:۱۰
طی ۱۱۷ روز در خراسان شمالی رخ داد؛

کشف ۲۲۱ فقره جعل/کشف ۱۳۹ میلیارد ریال جرایم اقتصادی/کشف ۲۳ عتیقه هخامنشی

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کشف 221 فقره جعل، 139 میلیارد و 650 میلیون ریال جرایم اقتصادی و 23 شی عتیقه متعلق به دوره هخامنشی در استان از ابتدای امسال تا 24 تیر ماه جاری خبر داد.
کشف 221 فقره جعل/کشف 139 میلیارد ریال جرایم اقتصادی/کشف 23 عتیقه هخامنشی,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون نرخ وقوع آسیب های اجتماعی شامل نزاع های فردی و دسته جمعی، جعل و مفاسد اخلاقی در استان به نسبت تعداد جمعیت 863 هزار نفری استان روندی افزایش داشته است.

سردار مظاهری گفت: در استان از ابتدای سال جاری تا 24 تیر ماه جاری سه هزار و 759 فقره نزاع و درگیری فردی و دسته جمعی رخ داده است که طی یک ماه اخیر به علت کاهش منابع آبی و گرمتر شدن دمای هوا، نزاع به علت کم آبی و آبیاری مزارع و باغات نیز بیشتر شده است.

وی افزود: نرخ نزاع های فردی و دسته جمعی در کشور به ازای هر 100 هزار نفر 222 مورد و در خراسان شمالی به ازای هر 100 هزار نفر 331 مورد نزاع بوده است.

وی در ادامه به وقوع جعل و کلاه برداری نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا 24 تیر ماه جاری 221 فقره جعل و کلاه برداری رخ داد که 193 فقره از آن کشف و 222 نفر نیز دستگیر شدند.

سردار مظاهری افزود: نرخ جعل در کشور 8.2 درصد و در خراسان شمالی نیز 11 درصد است.

وی همچنین به موضوع امنیت اخلاقی نیز اشاره کرد و گفت: پلیس امنیت اخلاقی استان از ابتدای امسال تا 24 تیر ماه جاری به 22 هزار و 443 خانم بی حجاب تذکر لسانی داده است که از 697 نفر از آنان تعهد کتبی گرفته شد و یک نفر نیز به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی درباره وقوع جرایم اقتصادی شامل زمین خواری، احتکار، رشا و ارتشا در استان در مدت یاد شده نیز اعلام کرد: در این زمینه 20 نفر دستگیر شدند که ارزش ریالی این جرایم اقتصادی کشف شده 139 میلیارد و 650 میلیون ریال بوده است.

وی همچنین از دستگیری 350 قاچاقچی کالا ( دام، اقلام یارانه ای، مواد خوراکی، موتور، سوخت، مواد دخانی و مواد ممنوعه) در استان در فصل بهار امسال نیز خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده 25 میلیارد و 49 میلیون و 832 هزار ریال بوده است.

وی در بخشی دیگر از سخن به تشریح وضعیت وقوع سرقت در استان نیز پرداخت و در این باره گفت: در خراسان شمالی از ابتدای سال جاری تا 24 تیر ماه جاری در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته سرقت اتومبیل تا 19 درصد، کیف قاپی تا 35 درصد، سرقت مسلحانه تا 100 درصد، سرقت به عنف تا 21 درصد، آدم ربایی و گروکشی تا 100 درصد کاهش یافته اند.

با این وجود، سردار مظاهری از کشف پنج باند سرقت ( احشام، منزل، خودرو و سایر ) در استان از ابتدای امسال تا 24 تیر ماه جاری خبر داد و گفت: 37 نفر از سارقان احشام دستگیر و 59 راس احشام به سرقت رفته نیز کشف شدند.

وی درباره جرایم سایبری نیز بیان کرد: در استان در مدت یاد شده 195 فقره جرایم سایبری ( شامل برداشت اینترنتی، کلاه برداری رایانه ای، اخاذی و جرایم اخلاقی) رخ داد که 163 مورد آن کشف و 53 نفر مرد و 17 نفر زن نیز دستگیر شدند.

افزون بر این، وی از شناسایی چهار باند اشیاء عتیقه در استان در مدت یاد شده نیز خبر داد و گفت: در این زمینه 23 شی عتیقه از دوران هخامنشی کشف شدند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در خاتمه به اتفاق قتل در استان نیز اشاره کرد و گفت: در استان در سال گذشته هفت نفر همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون نیز پنج نفر به قتل رسیدند.

سردار مظاهری اعلام کرد: فرماندهی انتظامی خراسان شمالی امسال شش فقره قتل را کشف کرد که پنج فقره قتل مربوط به امسال و یک فقره نیز مربوط به سال گذشته بودند که کشف شدند.

انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک