جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ساعت ۰:۴۳
در گفت و گو با عصر اترک اعلام شد:

کاهش ۲ دهم درصدی مصرف آب شرب خانگی در خراسان شمالی/اقدامات عاجل در شیروان برای عبور از تنش آبی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی اعلام کرد: مصرف آب شرب خانگی در مناطق شهری خراسان شمالی در سال جاری در حالی به کاهش دو دهم درصدی رسیده است که استان در سال جاری با افزایش دمای بیشتری نسبت به سال های گذشته مواجه شده است.
کاهش 2 دهم درصدی مصرف آب شرب خانگی در خراسان شمالی/اقدامات عاجل در شیروان برای عبور از تنش آبی,

غلامحسین ساقی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: در راستای تبلیغات و فعالیت های فرهنگی انجام شده به منظور تشویق مشترکان آب شهری برای مدیریت مصرف آب شاهد هستیم که طی 15 این سال اخیر، امسال مصرف آب شرب خانگی مناطق شهری خراسان شمالی دو دهم درصد کاهش یافت.

به گفته ساقی، با توجه به اینکه هر ساله حدود چهار تا پنج هزار مشترک جدید به شبکه انتقال آب شهری استان اضافه می شوند همچنین دمای هوای استان نیز از ماه گذشته تاکنون بیش از سال های گذشته گرمتر شده است، با این وجود، میزان تولید آب برای مصرف شرب خانگی مناطق شهری استان از تاریخ یک فروردین ماه 97 تا 18 تیر ماه 97 به کمتر از 10 میلیون و 500 هزار متر مکعب رسیده است.

وی افزود: این در حالی است که میزان تولید آب در یک فروردین ماه 96 تا 18 تیر ماه 96 به 10 میلیون و 500 هزار متر مکعب بوده است.

وی در بخشی دیگر از سخن خود به خشک شدن سد بارزو در شهرستان شیروان، افت فشار آب در شهر شیروان و لزوم تامین آب برخی از روستاها در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: برای شهر شیروان دو چاه آب حفر کرده ایم که اتصال یکی از آنها به شبکه انتقال آب انجام شده و بر توان آبی این شهر 40 لیتر بر ثانیه افزوده شده است.

ساقی افزود: با توجه به اینکه چاه های آب شهر شیروان در ضلع جنوبی این شهر واقع هستند بنابراین باید یک مخزن آب 10 هزار متر مکعبی در این منطقه از شهر شیروان ساخته شود که برای احداث آن باید 15 میلیارد تومان اعتبار هزینه شود.

وی گفت: منتظر تامین اعتبار مورد نیاز هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در همکاری با شرکت آب و فاضلاب روستایی استان حفر چاه برای دو روستای خانلق و امیر آباد در شهرستان شیروان را نیز آغاز کرده ایم.

افزون بر این، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: حفر چاه آبی دوم در روستای زیارت را نیز آغاز کرده ایم، با این وجود، نیاز است که برای این روستا یک مخزن آب دو هزار متر مکعبی احداث شود که تاکنون مطالعات و جانمایی زمین آن انجام شده و منتظر دریافت اعتبار سه میلیارد تومان برای ساخت مخزن آب هستیم.

وی در ادامه یادآور شد: حفر چاه آبی دوم برای روستای قوش خانه شهرستان شیروان را آغاز کرده ایم، با این وجود، برای این روستا نیز باید یک مخزن ذخیره آب هزار متر مکعبی احداث شود که منتظر دریافت اعتبار یک و نیم میلیارد تومان هستیم.

وی در خاتمه عنوان کرد: اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب کوی وحدت در شهر شیروان را نیز آغاز کرده ایم که برای اجرای این پروژه یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی افزود: درصدد هستیم تا این پروژه در مدت هشت ماه اجرایی و تکمیل شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک