چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۰۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ساعت ۵:۸
در گفتگو با دختر موفق بجنوردی مطرح شد،

برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کرد/ حجاب، محدود به پوشش نیست

مهدیه یزدانی، اهل بجنورد، متولد 80 و دانش آموز رشته گرافیک است، وی در رشته های ورزشی زیادی فعالیت دارد و در رشته گویندگی و اجرا در صدا و سیما به موفقیت هایی رسیده است.
برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کرد/ حجاب، محدود به پوشش نیست,

به گزارش عصراترک، حضرت فاطمه معصومه (س) در روز اول ذی القعده سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مدینه چشم به جهان گشود، در ایران ولادت با سعادت ایشان را روز دختران می‌نامند.

به بهانه این روز با یکی از دختران موفق بجنوردی به گفتگو پرداختیم که در ادامه تقدیم تان می شود:

 

یک دختر مسلمان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اولین قدم تعقل و فکر کردن است، در جامعه ما جوان ها خیلی با فکر کردن تصمیم نمی گیرند و بیشتر بر اساس احساسات تصمیم  می گیرند و بسیاری فقط امروزشان را می بینند و برنامه ای برای آینده ندارند.

 

خودتان را یک دختر موفق می دانید؟

هنوز خیلی جا دارد تا موفق باشم و بتوانم زحمت هایی که خانواده ام برایم کشیدند را جبران کنم.انتظار خانواده ام از من این است هر جایی که می رسم فقط خدا راضی باشد.

 

در نظر شما دختر چه جایگاهی دارد؟

دخترها خیلی ارزشمند هستند، ولی متاسفانه خیلی از آن ها ارزش خودشان را نمی دانند، فقط هم نمی خواهم این ارزش را به حجاب ربط دهم بلکه بعضی از دخترهایی که راه اشتباهی را از سر احساسات می روند، آن هایی که با خانواده رفتار مناسبی ندارند.گاها ارزش خود را نمی دانند و هم احترام خود و دیگران را می شکنند.احادیث زیادی بوده که بیانگر جایگاه دختران در نزد خداوند است که اگر دختران ارزش های خود را می دانستند شاید زندگی موفق ترو پرآرامش تری داشتند.

 

 

در رابطه با چادری که به عنوان حجاب انتخاب کردید بگویید؟

 من از دوران بچگی علاقه ی زیادی به چادر داشتم، ولی مادرم می گفت باید به سنی برسی که چادر را بر اساس استدلال و دلیل انتخاب کنید.در سن 13 سالگی همزمان با روز ولادت امام زمان (عج) چادری شدم.مادرم می گفت: چادر را انتخاب کردید باید تا آخرش داشته باشید و نباید آن را کنار بگذارید، چراکه چادر حرمت دارد.

من وقتی دوستانم را می دیدم که به خاطر بدحجابی مشکلات زیادی داشتند چادر را انتخاب کردم که امنیت و آرامش داشته باشم و هدف اصلی این بود که خدا راضی باشد.

 

نظرتان را در مورد کسانی که چادر را محدودیت می دانند بگویید؟

محدودیت دانستن چادر نشان از افکار بسته است، چرا که اگر بخواهیم آرامش داشته باشیم آرامش نامحدود است و من وقتی چادر می پوشم به آرامش می رسم و برای من محدودیت نیست.

 

در محیط مدرسه مورد تمسخر واقع می شوید، یا اینکه حجابتان تاثیری بر حجاب دوستان داشته؟

تمسخر که همیشه وجود داشته، بچه ها به من می گفتند مادر شهید، منم با خنده در جواب می گفتم انشاالله قسمت شمام شود و یک سری از دوستام چادر را انتخاب می کردند و حس قشنگی می دانستند.

 

به نظر شما حجاب باید چادر باشد؟

حجاب صرفا محدود به پوشش ما نیست، حجاب عفت در طرز گفتن ، در طرز رفتار کردن است، همه ی این ها باید رعایت شود و نمی شود به صورت قطعی به کسی که چادر می پوشد با حجاب گفت، بلکه جایگاه چادر در کشورهای اسلامی کامل ترین حجاب است و گرنه در کشوهای غیراسلامی محدوده ی پوشش رعایت شود کافی است.

آرامشی که چادر دارد چیز دیگری است، چه بسا کسایی هستند که مانتویی هستند و قرب الهی شان بیشتر است.

 

در رابطه با فعالیت هایی که دارید بیان کنید؟

در سال ششم ابتدایی در مدرسه اجرا داشتم و اجرای من مورد توجه مدیرکل آموزش و پرورش قرار گرفت و چند روز بعد شخصا با هدیه ای برای تشویق و تقدیر من به مدرسه آمد.مدیر مدرسه هم که توانایی من را دید من را برای کلاس های گویندگی صدا و سیما و سروش ثبت نام کرد.خیلی تلاش کردم زمان های زیادی قول هایی به من داده شد، هر جا می رفتم از اجرایم تعریف می کردند ولی متاسفانه فقط باید خودمان پیگیر باشیم.مدام در حال پیگیری بودم تا اینکه توانستم اجرای آیتم برنامه کودک در سیما را در سال 95 تا 96 داشته باشم.

یک اجرا در برنامه مزگین و مدتی گزارشگر کولاک بودم ، یک مدت خیلی کم گزارشگر رادیو بودم و هم اکنون در حال اجرای برنامه تب و تاب در سیما هستم و همه ی این کارها را صورت افتخاری اجرا کردم، اجراهای آزاد زیادی در استانداری و سایر مکان و مناسبت ها داشتم.

 

از فعالیت های فرهنگی تان بگویید؟

حدود 3 سال می شود با انجمن اسلامی آشنا شدم و کارهای زیادی در این زمینه انجام دادم دربرنامه های انجمن با تمام وجود وعاشقانه  شرکت می کنم و حضور در انجمن اسلامی را بهانه ای برای خودسازی می دانم.

روحیه ی دخترانه ما را قوی تر و ما را انقلابی تر می کند و انجمن اسلامی شرایط را برای دانش آموزان فراهم می کند تا بتوانند در عرصه هایی که تخصص دارند به موفقیت برسند.

 

 

چه مقام هایی کسب کردید؟

- رتبه اول نویسندگی و تهیه کنندگی فیلم کوتاه در جشنواره نوجوان سالم در سال 95

 - مقام برتر مسابقه نمایش عروسکی در سال 95

- مقام اول استانی در داستان نویسی با موضوع سلامت روحی در سال 96

- مقام اول انشا نویسی در شهرستان در سال 95

- مقام اول استانی سرعت و دوی امدادی در سال 90

- مقام سوم استانی در رشته طناب زنی در سال 91

- چهار سال متوالی از 92 تا 96 مقام اول مسابقات والیبال شهرستان

- مقام اول شهرستان در پرتاب وزنه در سال 95

- مقام اول شهرستان در آمادگی جسمانی در سال 92

 

چه گواهینامه هایی آموزشی دریافت کرده اید؟

گواهینامه سطح یک خبرنگاری پانا در سال 95

گواهینامه گویندگی در سال 96 در باشگاه خبرنگاران جوان

گواهینامه گویندگی در سال 93 در سروش

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک