پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۰۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ساعت ۶:۸

سهمیه ۳۰ نفری خراسان شمالی در طرح استعدادیابی وزنه برداری تیم ملی

رئیس هیئت وزنه برداری خراسان شمالی از سهمیه 30 نفری خراسان شمالی در طرح استعدادیابی وزنه برداری تیم ملی خبر داد.
سهمیه 30 نفری خراسان شمالی در طرح استعدادیابی وزنه برداری تیم ملی,

به گزارش عصر اترک، حسین محراب، رئیس هیئت وزنه برداری خراسان شمالی در نشست خبری اظهار کرد: 7 ماه است که به طور رسمی هیئت وزنه برداری اجازه ورود بانوان به این رشته را با پوشش مناسب فراهم کرده است ومجوز فعالیت از فدراسیون جهانی هم گرفته شده است.

رئیس هیئت وزنه برداری استان قطب های وزنه برداری بانوان را استان های خوزستان، خراسان رضوی و تهران دانست و گفت: خراسان شمالی یک ماه بعد از تهران کارش را در جذب وزنه برداران خانم آغاز کرد.

محراب ادامه داد: طرح استعداد یابی و نخبه پرروری برای شرکت در المپیک 2020-2024 برای متولدین سال های 81 تا 88 در دوبخش دختران و پسران در حال ثبت نام است.

وی اظهار کرد: سهم خراسان شمالی در این طرح استعدادیابی 30 نفر شامل 20 پسر و 10 دختر است.

محراب بیان داشت: اولین مرحله این طرح اردوی منطقه ی یک کشوری در تاریخ 27 الی 30 تیر ویژه پسران و در تاریخ 22 الی 25 شهریور ویژه دختران در مشهد برگزار می شود.

وی گفت: ورود علاقه مندان به رشته در ابتدا با کار وزنه برداری نیست بلکه با استفاده ازهالتر مختص استفاده نونهالان است، که وزن آن ها به 5 کیلو گرم می رسد و افرادی که بتوانند هالتر به صورت دقیق تر انجام دهند به مراحل بعدی راه پیدا می کنند.

محراب افزود: قول برگزاری اردوی دوم استعدایابی در خراسان شمالی گرفته شده است، که تا پایان سال بتوانیم افراد مناسب برای ورود به تیم ملی را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه باور غلطی در بین خانواده ها وجود دارد که ورزش های ژیمناستیک، کشتی و وزنه برداری می توانند در سلامت فرزندانشان تاثیر گذار باشد.

محراب گفت: خراسان شمالی با توجه به اینکه سرزمینی پهلوان پرور است باید جزو قطب های وزنه برداری کشور باشد.

وی افزود: تاکنون 50 نفر در رشته وزنه برداری برای فعالیت پایه و 40 نفر در بخش بزرگسالان ثبت نام کردند و مشغول به فعالیت هستند.

محراب  در انتها از رایگان بودن کلاس های وزنه برداری خبر دارد.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان خراسان شمالی حاشیه را بخش جدایی ناپذیر ورزش خواند و گفت: اگر حاشیه نباشد ورزش فراگیر نمی شود، حاشیه ها هستند که باعث رقم خوردن حرکات جدید در رشته ها می شوند.

کوروش بهادری اظهار کرد: وزنه برداری یکی از رشته هایی است که پتانسیل و علاقه واستعداد زیادی در استان می تواند داشته باشد.

وی بیان کرد: در سال های گذشته تیم هایی را در این رشته در لیگ های برتر داشته ایم، شهرستان فاروج در استان به عنوان قطب این رشته ورزشی بوده است، ولی متاسفانه سال هاست که این ورزش به فراموشی سپرده شده بود.

بهادری خاطر نشان کرد: در مدت زمان کوتاهی که از فعالیت هیئت وزنه برداری استان می گذرد ، موفق به تجهیز سالنی با 50 درصد امکانات اولیه برای آغاز فعالیت علاقه مندان به این رشته شده ایم.

وی عنوان داشت: اعتقاد بر این است که در رده های پایه استعدادهای خوبی را به تیم ملی معرفی کنیم.

بهادری افزود: به طور جد می توانم بگویم که ورزش استان پویا شده است و توانسته اعتبارات خوبی را جذب کند و نگاه ویژه ای که استانداری و نماینده ولی فقیه در استان دارند نشان دهنده ی این پویایی می باشد.

وی اضافه کرد: با پیگیری های استان در نشست وزیر کشور مناقصه سقف و سازه های سالن 6 هزار نفره استان در حال انجام است و با انجام مناقصه قطعا پیشرفت فیزیکی از 40 درصد به 80 درصد می رسد.

وی اشاره کرد: در نشسست با وزیر کشور موفق به جذب اعتبار 4 میلیارد تومانی برای دهکده کوراش استان شدیم که گامی در جهت گسترش کوراش استان است.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان خراسان شمالی یادآور شد: نواقص، ایراد و کم کاری هایی داریم، در حالی که همکاران هیئت های استان دست به دست هم داده اند و برنامه ریزی شده تا حرکت روبه جلوی خوبی داشته باشیم.

بهادری افزود: سهمیه خراسان شمالی برای شرکت در مسابقات آسیایی جاکارتای اندونزی 7 نفر شامل یک خانم و دو آقا در رشته کوراش و در رشته جودو یک آقا ، حضور مربی تیم از استان خراسان شمالی و دو داور خانم و آقا است.

وی حاشیه را بخش جدایی ناپذیر ورزش خواند و گفت:  اگر حاشیه نباشد ورزش فراگیر نمی شود، حاشیه ها هستند که باعث رقم خوردن حرکات جدید در رشته ها می شوند.

بهادری اضافه کرد: در استان هیئت ورزشی غیر فعال نداریم، تعداد محدودی از رشته به حالت نیمه فعال در آمده اند که به وضیعت آن ها رسیدگی می شود.

انتهای خبر/ رحمانی

 

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک