جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۰۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۴/۱۵ - ساعت ۲۳:۴۲
مدیر کل دفتر فنی استانداری:

تکمیل پروژه های ناتمام خراسان شمالی نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار است

مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی گفت: تکمیل پروژه های ناتمام خراسان شمالی نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار است.
تکمیل پروژه های ناتمام خراسان شمالی نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار است,

یزدان عنبری، مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: این پروژه ها به علل تورم اقتصادی، کمبود اختصاص اعتبارات و ضعف مالی پیمانکاران هنوز در دست اجرا هستند.

وی افزود: در خراسان شمالی هزار و 872 پروژه عمرانی ناتمام با کاربری های زیربنایی، فرهنگی، ورزشی، بهداشت و درمان، مذهبی، آموزش و کشاورزی وجود دارند.

عنبری با بیان اینکه از این تعداد 985 پروژه زیر 50 درصد و تعداد 637 پروژه نیز بیش از 50 درصد البته تعداد 250 پروژه نیز بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تصریح کرد: تمامی این پروژه ها دارای مبادله موافقت نامه بوده و در حال اجرا هستند.

وی، تکمیل بزرگ راه بجنورد- جنگل گلستان، احداث محور میامی-جاجرم-سنخواست-بام-قوچان، راه آهن جوین-اسفراین-بجنورد-شیروان، تکمیل مجتمع های آبرسانی، اجرای آبیاری تحت فشار و کم فشار، آبیاری بارانی و قطره ای، احداث محور بجنورد-تخته ارکان، احداث مدارس، احداث سد گلمندره و تکمیل سد چندیر را از جمله مهمترین این پروژه های عمرانی ناتمام در استان نام برد.

وی با بیان اینکه ردیف های تملک داریی های سرمایه ای، توازن، سه درصد حاصل از نفت و گاز، مالیات بر ارزش افزوده، اعتبارات ارتقاء شاخص های توسعه اقتصادی، بحران، ملی، سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری از ردیف های تامین اعتبار این پروژه های عمرانی یاد شده در استان هستند، اعلام کرد: با توجه به وجود تورم اقتصادی در کشور، کمبود اختصاص اعتبارات همچنین ضعف و توان مالی پایین پیمانکاران موجب شده اند تا تکمیل و راه اندازی این پروژه ها تحت تاثیر این شرایط قرار بگیرند و به موقع به بهره برداری نرسند.

عنبری با اعلام اینکه برای تکمیل پروژه های ناتمامی که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار باید تزریق شود، بیان کرد: بر اساس سیاستگذاری استانداری، به ترتیب تکمیل پروژه های ناتمام که دارای بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی همچنین پروژه های مهم از جمله جاده ارکان، اردوگاه شهید چمران و پروژه هایی که تکمیل آنها به صرف زمان کمتری نیاز دارد، در دستور اجرا هستند.

وی همچنین افزود: تکمیل پروژه های بیش از 50 درصد استان نیز جزو برنامه های میان مدت استان هستند تا تکمیل شوند.

افزون بر این، وی یادآور شد: برخی از پروژه های ناتمام استان که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند، شناسایی شده اند که در حال حاضر مراحل واگذاری آنها به بخش خصوصی در دست انجام است.

مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی گفت: در همین راستا، تاکنون تصفیه خانه شیروان به روش BOT به بخش خصوصی واگذار شده است.

انتهای پیام/

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک