پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۰۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۴/۱۳ - ساعت ۵:۲۲
در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه خراسان شمالی مطرح شدند:

شناور شدن نرخ ارز، بازیابی جایگاه صادرات را رقم می زند/ایجاد تنوع در نهادهای مالی کشور

در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه خراسان شمالی بر شناور شدن نرخ ارز به منظور بازیابی جایگاه صادرات در کشور همچنین ایجاد بسترهای لازم برای تنوع سازی در نهادهای مالی به منظور حمایت از تولید مطرح و تاکید شدند.
شناور شدن نرخ ارز، بازیابی جایگاه صادرات را رقم می زند/ایجاد تنوع در نهادهای مالی کشور,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، در این مراسم، امید حیدریان، رئیس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی با گرامی داشت روز صنعت و معدن اظهار کرد: در حال حاضر ایران در یک جنگ نابرابر اقتصادی قرار دارد که اگر دولت و فعالان عرصه تولید از یکدیگر حمایت نکنند همه شکست خواهیم خورد.

حیدریان تصریح کرد: در این شرایط، دولت و تولیدکنندگان باید از یکدیگر حمایت کنند تا این شرایط سخت را بتوانیم پشت سر بگذرانیم.

افزون بر این، وی با یادآوری این مطلب که در حال حاضر ایران هیچ مراوده بانکی با هیچ کشوری ندارد و اگر دارد آن نیز به صورت محدود است، تصریح کرد: در این شرایط کنونی، کنترل نرخ ارز نیز روش قدیمی و ناکارآمد است.

وی گفت: کشور که با تورم، افزایش نرخ دستمزد و افزایش هزینه های تولید دست و پنجه نرم می کند، نمی تواند نرخ ارز را ثابت نگه دارد و در این شرایط شاهد هستیم که واردات بر صادرات پیشی گرفته است.

حیدریان خواستار شد: نرخ ارز باید شناور باشد تا واردات و صادرات جایگاه خود را در این بازار پیدا کنند.

علاوه بر این، وی همچنین از سیاست ها و قوانین بانکی در کشور نیز انتقاد کرد و گفت: در راستای حمایت از تولید باید این سیاست ها بازنگری و اصلاح شوند.

محمد صمدی، رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: صنعت، نیروی محرکه اقتصاد است و در شرایط کنونی حمایت از صنعت عامل، گذر از مشکلات کنونی و چرخیدن چرخ اقتصاد در کشور خواهد بود.

با این وجود، صمدی خاطر نشان کرد: سخت شدن اخذ تسهیلات با بهره مناسب از بانک ها، افزایش هزینه تولید، نبود نقدینگی برای خرید مواد اولیه از جمله مهمترین مشکلات کنونی صنعتگران استان است.

وی افزود: فعالان صنعتی استان خواستار تعامل با اقتصاد جهانی هستند.

مجید پور عیسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم اظهار کرد: به قدری مشکلات زیاد است، اقداماتی که تاکنون برای عرصه صنعت، معدن و تجارت انجام شده است به چشم نمی آیند.

پورعیسی گفت: در شرایط کنونی ناکارآمدی های سیستم اقتصادی، نوسانات نرخ ارز، عدم شفافیت قوانین و مقرارت همچنین تغییرات زود هنگام قوانین واردات، صادرات و بانکی، باری بر دوش فعالان حوزه صنعت و معدن کشور شده اند.

وی تصریح کرد: بنده فکر می کنم که اگر کشورهای پیشرفته دنیا یک دهم از این مشکلات را می داشتند، نمی توانستند این چنین رشد کنند.

وی در ادامه بر تسهیل شرایط برای ادامه حیات تولید تاکید کرد و خواستار شد: در کشور باید تنوع در نهادهای مالی انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی افزود: در کشورهای توسعه یافته، نقدینگی مورد نیاز تولید از محل شرکت های تامین سرمایه و صندوق های ضمانت به صورت اعطای تسهیلات تامین می شود و نه از محل بانک ها.

وی تصریح کرد: در کشور ایران نیز باید زمینه های فعالیت این نهادهای مالی ایجاد شود تا سرمایه گذاران برای تامین نقدینگی مورد نیاز خود به سوی آنان هدایت شوند.

در عین حال، پورعیسی تاکید کرد: بانک ها با تولیدکنندگان عرصه صنعت، معدن و خدمات مهربانانه رفتار کنند و با آنان رفیق شوند همچنین حقوق شهروندی آنان را نیز رعایت کنند.

به گزارش عصر اترک، در این مراسم از پنج صنعتگر نمونه استان ( علی شریعت مدیر عامل کارخانه آرد سفید ارمغان، قربان رحیمی مدیر عامل شرکت کیا الکترود، علی اصغر آبادی مدیر عامل سنگ شکن نجم، اصغر کریمی مدیر عامل شرکت رخام سازه آریا، امید نادری مدیر عامل شرکت برودت صنعت خاوران ) همچنین دو فعال عرصه معدن استان ( عباسعلی قاسم زاده بهره بردار نمونه عرصه معدن و فاطمه پور رمضان مدیر عامل شرکت معدنی کوه سنگ دایا ) تجلیل شدند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک