چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ساعت ۲۳:۱۱

تأکید مقامات ایران و پاکستان بر تقویت روابط اقتصادی و امنیتی

پنجمین نشست کمیته دائمی مشترک مرزی بین پاکستان و ایران در زاهدان برگزار و مسئولین دو کشور در این دور از مذاکرات شرکت کردند.
تأکید مقامات ایران و پاکستان بر تقویت روابط اقتصادی و امنیتی,

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، پنجمین نشست کمیته دائمی مشترک مرزی بین پاکستان و ایران در زاهدان برگزار شد که مسئولین دو کشور در این دور از مذاکرات شرکت کردند.

افزایش اقدامات مشترک امنیتی برای تامین امنیت و پیشگیری از تردد و فعالیت گروههای تروریستی و باندهای شرارت، اجرای طرح های عمرانی از جمله برق دار کردن 6 روستای منطقه ماشکیل، تامین امنیت بازارچه های مرزی، تسهیل و افزایش مراودات اقتصادی و مرزی از مهمترین موضوعات مورد مذاکره میان هیات ایرانی و پاکستانی در این کمیته است.

هیات پاکستانی به ریاست «طریق رحمان» رئیس نیروی مرزی ایالت بلوچستان پاکستان روز گذشته از مرز میرجاوه وارد کشور شدند و مورد استقبال مسئولان هم تراز ایرانی قرار گرفتند.

«غلامرضا گنجی» رئیس هیات ایرانی با اشاره به حادثه تروریستی 14 ماه گذشته مرز میرجاوه که منجر به شهادت 9 مرزبان ایرانی و اسارت سرباز وظیفه به نام سعید براتی شده بود تأکید کرد:برخورد جدی و مبارزه با گروه‌های تروریستی، تکفیری و باندهای شرارت یکی از مهمترین محورهای مورد تاکید از سوی هیات ایرانی بود که از طرف پاکستانی خواسته شد در اسرع وقت نسبت به آزادسازی و بازگرداندن وی اقدام کنند.

میرشکاری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت : تمامی ارتباطات زمینی، ریلی و دریایی پاکستان با جمهوری اسلامی ایران از سیستان و بلوچستان می گذرد که روابط تجاری این 2 استان مرزی کشور برای رسیدن به اهداف تجاری ، بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود: در پنجمین تفاهنامه مشترک مرزی ایران و پاکستان مقرر شد کمیته هایی برای روابط بیشتر مرزبانان ، اعضاء اتاق های بازرگانی و مبادلات تجاری صیادان  دو سوی مرز تشکیل شود. 

«سعید جدون»، رئیس هیئت تجاری ایالت بلوچستان پاکستان هم گفت: موافقت برای افزایش قطارهای باربری بین 2 استان مرزی ایران و پاکستان از چهار قطار در هفته به 6 قطار و ایجاد سرمایه گذاری تجار پاکستان در منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه از مفاد این تفاهنامه است.

«محمدی» معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران فعال کردن قطار کانتینری اسلام آّباد – تهران – استانبول و همچنین اسلام آباد – تهران – آلماتی را از خواسته های مورد تاکید مکرر مقامات پاکستانی، ترکیه و قزاقستان در اجلاس اکو بیان کرد و گفت: این موضوع نیز در این اجلاس  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

«محمد رفیعی» سرکنسول ایران در کویته ایالت بلوچستان پاکستان هم مرزهای طولانی آبی و خاکی ایران و پاکستان را یک مزیت برای توسعه تجارت بین 2 کشور و کمک به معیشت مردم دو سوی مرز بیان کرد. 

کمیته دائمی مشترک مرزی ایران و پاکستان زیر مجموع اجلاس مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است که میان مقامات عالی رتبه استان سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان پاکستان به صورت دوره ای برگزار می شود.

کمیته دائمی مشترک مرزی پاکستان و ایران به مدت 2 روز برگزار شد.

انتهای پیام/ح

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک