شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ساعت ۲۲:۱۴
کارشناس سیاسی قرقیز در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

پوست‌اندازی سیاسی با رویکرد فسادستیزی در قرقیزستان؛ مراقب خطاهای گذشته باشید

کارشناس سیاسی قرقیز گفت: رئیس جمهور فعلی قرقیزستان در برخی موارد توانست سیاستمداران فاسد واقعی را دستگیر کند و مردم از وی انتظار محکومیت این افراد و بازگشت اموال آنان به دولت را دارند.
پوست‌اندازی سیاسی با رویکرد فسادستیزی در قرقیزستان؛ مراقب خطاهای گذشته باشید,

«دنیس بردکاف» کارشناس مسائل سیاسی قرقیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک با اشاره به بازداشت مقامات بلندپایه این کشور به اتهام فساد مالی اظهار داشت: در قرقیزستان انقلابی ساکت و آرام رخ داد که تأثیرات مثبت و منقی این تحول را به زودی خواهیم دید.

این کارشناس افزود: در قرقیزستان مبارزه واقعی با فساد صورت می‌گیرد اما تلاش‌ها برای حذف کادرهای «الماس‌بک آتامبایف» رئیس جمهور سابق این کشور توسط دولت فعلی نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی ریشه‌کنی فساد مالی به دلیل ویژگی‌‌ها ی خاص نخبگان سیاسی و فقر ممکن نیست.

این کاشناس گفت: همچنین «سورنبای جین‌بیک‌اف» رئیس جمهور فعلی قرقیزستان در برخی موارد توانست سیاستمداران فاسد واقعی را دستگیر کند و مردم از ریاست وی انتظار محکومیت آن دولتمردان و بازگشت اموال آنان به دولت را دارند.

بردکاف افزود: این اقدامات در ثبات قرقیزستان سهم بزرگی دارد.

وی با اشاره به میزان نفوذ آتامبایف در سیاست خاطر نشان کرد: با توجه به تحولات اخیر می‌توان گفت در قرقیزستان دوره سیاسی جدیدی آغاز شده و در آن جایی برای نفوذ رئیس جمهور سابق وجود ندارد.

بردکاف با تاکید بر نقش جین‌بیک‌اف در سیاست کلان قرقیزستان تصریح کرد: احتمال تکرار اشتباهات رؤسای جمهوری قبلی کشور توسط وی وجود دارد و اگر دولت فعلی باز هم به استفاده از احساسات مذهبی مردم و حاکمیت قبلیه‌ای دست بزند جایگاه کشور در فهرست فقیرترین کشورهای اوراسیا می‌ماند و مردم نیز از این تحولات می‌ترسد.

کارشناس قرقیز با اشاره به برگزاری احتمالی انتخابات پارلمانی زودهنگام اظهار داشت: پارلمان فعلی هنگام ریاست آتامبایف تشکیل شد و در صورت ایجاد تضاد فکری بین نمایندگان مجلس با جین‌بیک‌اف حتما انتخابات زودهنگام برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک