شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ساعت ۱:۸
یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با دانا عنوان کرد:

دیکته رئیس‌جمهور آمریکا برای مطرودان سیاسی ایران/ «پسران نیویورکی» نقشه‌های ترامپ را پیاده می‌کنند/ امضاکنندگان خواسته خود را به عنوان خواسته مردم جا زده‌اند

ثروتی درباره نویسندگان نامه مذاکره با آمریکا گفت: اسرائیل و آمریکا درباره چنین افرادی بارها اعلام کرده اند که سرمایه های آنها در ایران هستند؛ تا جایی که اندیشکده گیت استون از آنها تحت عنوان پسران نیویورکی یاد می کند و اعلام می کند که این افراد میانه روهای ایران هستند و ترامپ از آنها حمایت می‌کند.
 دیکته رئیس‌جمهور آمریکا برای مطرودان سیاسی ایران/ «پسران نیویورکی» نقشه‌های ترامپ را پیاده می‌کنند/ امضاکنندگان خواسته خود را به عنوان خواسته مردم جا زده‌اند,

هادی ثروتی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتکو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص نامه تعدادی به مقامات گشور برای مذاکره مستقیم با امریکا اظهار داشت:  نگاه اجمالی به لیست امضاکنندگان نامه نشان می دهد از طیف های مختلف اصلاح طلب کارگزاران و ... این نامه را امضا کرده اند از همین رو امضای این نامه بدون هماهنگی غیر ممکن است.

وی در ادامه گفت: غیر ممکن است که فردی این نامه را نوشته و در ادامه یک طیفی از مارکسیست ها، یک طیف از کمونیست ها و گروهی از کارگزاران آن را امضا کنند به نظر می رسد جلسات گروهی و حتی گفتگوهای چهره به چهره وجود داشته است تا سرانجام این نامه نگاشته و امضا شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه جریان بزرگ و گسترده ای پشت این نامه است عنوان کرد: این مجموعه نامه را در یک موقعیت خاص سیاسی نوشته است و افرادی هم که این نامه را نوشته اند به دنبال یک مقاصدی هستند.

ثروتی با تاکید بر اینکه افرادی که نامه را نگاشته و امضا کرده اند به لحاظ طیف بندی افرادی کاملاً مطرود، سابقه دار و معلوم الحال هستند در این میان اسامی مجرمان امنیتی سیاسی و اقتصادی هم به چشم می خورد و میتوان گفت بیشتر این افراد سابقه فساد در پرونده خود دارند.

وی ضمن تاکید بر این نکته که نامه کاملاً ذلیلانه و رذیلانه نوشته شده است بیان داشت: در این نامه عزت و هوش مردم ایران نادیده شده است و به سابقه ملت ایرام که زیر بار حرف زور نمی رود اصلا توجهی نشده است.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: امضا کنندگان این نامه ذلیلانه قیاس به نفس کردند یعنی خواسته های خود را به عنوان خواسته اصلی مردم جا زده اند. اما باید دید هدف این افراد چه بوده است.

این استاد دانشگاه همچنین گفت: در دوران اوباما شرایطی بر آمریکا حاکم شد که آنها به دنبال گرفتن امتیاز از ایران بر آمدند و در مذاکرات هسته هم حضور داشته و در نهایت برجام تصویب شد که البته هدف آمریکایی ها فریز کردن برنامه هسته ای ایران بدون درگیری بود.

ثروتی در ادامه افزود: رییس جمهور جدید آمریکا یعنی ترامپ فضای جدیدی را از اعمال سلیقه های شخصی خود به وجود آورد؛ به عبارت دیگر توافق برجام را قبول نداشت و معتقد است این توافق جامع نیست و به این بهانه فضا را به هم زد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: آمریکا به دنبال این بود که در فضای جدید فشارها بر مردم بیشتر شده و طیف های داخلی بر مردم فشار می آورند که ایران پای میز مذاکره بیاید.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفت: در طول زمان یعنی بعد از اعلام نظر ترامپ و خروج آنها از برجام موضع های مردم در مقابل آمریکا محکم تر شد و امیدهای ترامپ مبنی بر اینکه فشار ها بر مردم زیاد و آنها از نظام روی گردان شوند کمرنگ شد.

ثروتی در ادامه ناامیدی ترامپ از مردم، حالا او به دنبال جمع آوری طیف و احزاب سیاسی ایران پیرامون خود است؛ این بیانیه قطعاً به خواست آمریکا بوده و هدف آن ایجاد موج در کشور برای وادار کردن ایران به رفتن پای میز مذاکره است.

وی با بیان اینکه این نامه مقدمه ای برای سلسله اقدامات بعدی است بیان داشت: در حقیقت امضا کنندگان این نامه به دنبال صاف کردن جاده برای تحرکات بعدی هستند؛ این افراد به دنبال فضاسازی در کشور هستند تا تحرکات بعدی را رقم بزنند.

این کارشناس مسائل سیاسی ضمن تأکید بر اینکه امضا کنندگان نامه خود را به تجاهل و تغافل زده اند بیان داشت: این افراد به خاطر مرعوب بودن و داشتن نگاه وابستگی به آمریکا از موضع ذلیلانه این نامه را نوشته اند هرچند در اینکه این افراد وابسته به غرب هستند و با هماهنگی آنها این نامه را نوشته و امضا کرده‌اند شکی نیست.

ثروتی در ادامه افزود: پیش از این هم نامه نگاری هایی از این دست داشته ایم و حتی در مواردی جزئیاتی از مسائل داخلی کشور به دست آمریکا و اسرائیل رسیده است و در اینکه برخی در داخل جیره خوار و سر سپرده غرب به ویژه آمریکا هستند شکی نیست.

وی در ادامه گفت: غیر قابل باور است که عده ای تمام اقدامات گذشته آمریکا نظیر کودتای 28 مرداد، سلطه استعماری، تسلط سیاسی بر ایران، به تاراج بردن همه اموال ایران و ذخایر ایران، تلاش برای تجزیه ایارن، کودتا، حملات نظامی و ... را نادیده بگیرند و حتی عملکرد آمریکا در برجام را فراموش کرده اند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امروز هر کودکی فهمیده که آمریکا غیر قابل اعتماد است بیان داشت: این افراد یا متاسفانه خود را به تجاهل زده اند و یا اینکه دیکته نوشته شده از قبل از سوی آمریکا را تکرار می کنند؛ که شواهد نشان می دهد بیشتر گزینه دوم محتمل است تا بتوانند در کنار فشارهای اقتصادی موجی مردمی به راه بیندازند که البته تا کنون مردم جواب این افراد را داده اند.

ثروتی با بیان اینکه شاخص ترین چهره امضاکنندگان کرباسچی است اذعان داشت: این افراد به لحاظ سیاسی جایگاهی ندارند و حتی کرباسچی هم در جایگاه سیاسی مطلوبی قرار نداشته و از محبوبیت سیاسی در احزاب نزدیک به خود برخوردار نیست.

وی با اشاره به اظهارات کاندولیزا رایس درباره خاورمیانه گفت: در ایران طیف هایی وجود دارد که  طیف میانه رو یا همان طیفی که خواهان تعامل با غرب هستند باید حمایت شود تا موج انزجار از آمریکا در ایران کاهش پیدا کند؛ این طیف ها و افرادشان نشان دار هستند و می توان با قاطعیت گفت 90 درصد مردم این افراد را نمی شناسند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با تأکید بر اینکه این افراد جاده صاف کن غرب هستند عنوان کرد: اسرائیل و آمریکا درباره چنین افرادی بارها اعلام کرده اند که سرمایه های آنها در ایران هستند؛ تا جایی که اندیشکده گیت استون از آنها تحت عنوان پسران نیویورکی یاد می کند و اعلام می کند که این افراد میانه روهای ایران هستند و ترامپ از آنها حمایت می‌کند.

 

انتهای پیام/ط

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک