شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ساعت ۳:۳۴
حسینی صدر در گفت‌وگو با فارس:

موج جدید گرانی‌ها ناشی از منفعل‌بودن مسئولان است/مدیران دولتی &#۱۷۱;بِرَند&#۱۸۷; خبر از حال و روز مردم ندارند

عضو کمیسیون صنایع مجلس نهم گفت: مدیران دولتی که سال‌هاست بر مسند هستند، برای خود تبدیل به «برند» شده‌ و از حال و روز معیشت آحاد مردم را خبر ندارند.
موج جدید گرانی‌ها ناشی از منفعل‌بودن مسئولان است/مدیران دولتی «بِرَند» خبر از حال و روز مردم ندارند,

مؤید حسینی صدر عضو کمیسیون صنایع مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به وضعیت کنونی اقتصادی کشور و اوضاع معیشتی مردم، گفت: هر چند که این وضعیت ما را به بن‌بست نخواهد رساند چرا که ظرفیت‌های بسیاری برای حل مشکلات اقتصادی کشور وجود دارد اما دولت باید با یک تیم انگیزه‌دار و از لحاظ فکری و مالی نزدیک به آحاد جامعه کار را پیش ببرد.

وی افزود: مدیران دولتی که سالیان سال است در مسند قرار داشته، فرسوده شده‌اند، با مردم از نزدیک تعامل و تماس ندارند و برای خود تبدیل به «برند» شده‌اند و در دوران مدیریت خود از نظر مالی رشد چشمگیر کرده‌اند نمی‌توانند حال و روز آحاد مردم را درک کنند.

حسینی صدر گفت: آفت امروز کشور مدیران قدیمی فرسوده متمول است که حاضر به انجام ریسک نیز نیستند در حالی که ما امروز نیاز به مدیرانی داریم که تحول‌خواه بوده و پای کار باشند.

وی با یادآوری اینکه در دوران عضویت خود در کمیسیون صنایع مجلس و در کسوت نمایندگی بارها از افزایش رانت‌خواری‌ها و ناکارآمدی در حوزه صادرات و واردات و چگونگی مدیریت وزارت صنعت ابراز نگرانی کرده است، خاطرنشان کرد: ما آن روزها درباره بحث خودرو نیز مکرر تذکرات کتبی و شفاهی به دولت دادیم که امروز نتیجه بی توجهی به این تذکرات را در بالا رفتن قیمت خودروهای داخلی شاهدیم. 

نماینده مردم خوی در مجلس نهمگفت: در تخصیص ارز 4200 تومانی رانت‌های بزرگی ایجاد شده است و تقاضا برای این ارز بیش از حد معمول است مضاف بر آنکه نحوه تخصیص آن نیز شفاف نیست.

وی با ابراز شگفتی از موج جدید گرانی‌ها با وجود آنکه هنوز تحریم‌های جدید که اعمال نشده است عنوان داشت: این موضوع تا اندازه‌ای ناشی از جنگ روانی دشمن و علاوه بر آن انفعالی عمل کردن برخی مسئولان است. 

حسینی صدر گفت: هنوز تحریم‌های جدید دولت آمریکا علیه ایران آغاز نشده است پس چرا با این شدت افزایش تقاضا مواجهیم؟ چرا سال گذشته این میزان تقاضا نداشتیم؟ 

وی با تأکید بر لزوم بازنگری در مدیریت حوزه صنعت و بازرگانی کشور افزود: در تمام کشورها، سفارتخانه‌ها معاونان بازرگانی قوی دارند که به سفارتخانه‌ها مشاوره‌های تجاری و اقتصادی می‌دهند و روابط بازرگانی را میان کشور میزبان و کشور متبوع تسهیل می‌کنند؛ البته این مشاوران افرادی خبره بوده که کشور میزبان را به خوبی می‌شناسند و بر اساس سفارش‌ها و روابط منصوب نشده‌اند؛ ما امروز این ضعف را در وزارت امور خارجه خود شاهدیم.

این عضو فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای مجلس نهم گفت: مسئولان ما خوش‌بین بودند که با وجود برجام دیگر نیازی به تلاش برای حل مشکلات اقتصادی کشور نیست اما گذشت زمان نشان داد که آنها باید بیش از اینها به ظرفیت‌های داخلی توجه می‌کردند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک