شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ساعت ۳:۳۴
ساداتیان در گفت‌وگو با فارس:

گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا چهره‌ای منفعل از ایران نمایش می‌دهد

اکنون که ترامپ می‌کوشد نشان دهد ایران پس از خروج آمریکا از برجام تغییر رفتار داده است، مذاکره با این کشور بی‌معنا و نامناسب است.
گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا چهره‌ای منفعل از ایران نمایش می‌دهد,

سیدجلال ساداتیان کارشناس سیاسی و مشاور اسبق وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به نامه بیش از 100 تن از فعالان سیاسی و مدنی با موضوع «پیشنهاد گفت‌وگوی مستقیم و بی‌قید وشرط ایران با آمریکا» گفت: در مجموع در روابط میان کشورها با هم قهر کردن ابدی معنایی ندارد و تجارب ما هم در گذشته و نیز روابط سایر کشورها با هم نشان می‌دهد حتی در اوج تخاصم هم کانال‌های ارتباطی مستقیم نباید قطع شود. که از جمله نمونه‌های آن می‌توان به جنگ ویتنام اشاره کرد و دو طرف در بحبوحه جنگ گفت‌وگوهای مستقیمی را انجام می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه در کل، ارسال پیام از طریق واسطه‌هایی چون خبرگزاری‌ها و اشخاص به دیگر دولت‌ها ممکن است موجب انتقال ناقص یا ناصواب پیام شود، اظهار داشت: همانطور که در قرآن کریم هم خداوند برخی اشخاص را لعنت کرده و برای آنها مرگ طلب می‌کند ما نیز باید برای فرد یا مجموع افرادی که در آمریکا بر سر قدرت هستند آرزوی مرگ کنیم نه اینکه به کل یک ملت 340 میلیون نفری توهین کنیم، چرا که نقد ما به دولت آمریکاست نه مردم این کشور.

ساداتیان در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: اما اینکه در این مقطع زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد نهایت سواستفاده را به خرج داده و ایران را به عنوان کشور منفعل‌شده معرفی کند که پس از خروج آمریکا از برجام، دیگر واکنش لازم را در برابر رفتارهای خصومت‌آمیز انجام نمی‌دهد و یا اینکه تغییر رفتار داده است، مذاکره با این کشور بی‌معنا بوده و فایده لازم را ندارد.

وی ادامه داد: ما همانطور که رهبر کبیر انقلاب فرمودند «اگر آمریکا آدم شود» با او گفت‌وگو خواهیم کرد، اما در این مقطع که محور مقاومت مواضع رژیم صهیونیستی را در بلندی‌ها جولان و متقابلاً این رژیم مواضعی از حزب‌الله را هدف قرار داده است و به نظر می‌رسد هدف اسرائیل کشاندن پای آمریکا به عرصه تخاصم با ایران است، اگر واکنش مناسب به رفتارهای خصمانه آمریکا ندهیم، رئیس‌جمهور آمریکا آن را به حساب تغییر رفتار ایران می‌گذارد.

مشاور اسبق وزیر امور خارجه در پایان گفت: با این توصیفات در این شرایط، مناسب نیست باب گفت‌وگو را با آمریکا برقرار کنیم و هر گونه گفت‌وگوی مستقیم میان تهران و واشنگتن باید به تغییر شرایط موجود و رفتار دولت آمریکا موکول شود.

در این باره بخوانید :

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک