جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ساعت ۵:۳
مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی خبر داد :

سهیم بودن خراسان شمالی در تولید داروهای فاکتور ۸ و ۹ / تسهیل امور بیماران سرطانی با افتتاح واحد پلاکت در استان

مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی مازاد پلاسماهایی که در استان مصرف نمی شود را به خارج از کشور برای تبدیل به داروهای فاکتور 9 و فاکتور 8 می فرستد و بعد از تولید دارو مجدد به ایران برگردانده می شود.
سهیم بودن خراسان شمالی در تولید داروهای فاکتور 8 و 9 / تسهیل امور بیماران سرطانی با افتتاح واحد پلاکت در استان,

به گزارش عصر اترک، احسان روشن روان، مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی در همایشی که به مناسبت روز اهدای خون در سالن شهید لنگری بجنورد برگزار شد، اهدای خون را نشان از همبستگی اجتماعی جامعه دانست و اظهار کرد:اهمیت دادن به جان هم نوعان بدون درنظر گرفتن وجه  اقتصادی و شناخت از افراد نیازمند نشان از مسئولیت پذیری اجتماعی اهداکنندگان دارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 71 کشور در سراسر جهان هستند که اهدای خون پولی دارند، گفت: این کشورها موفق نشده اند فرهنگ اهدای خون داوطلبانه را فراهم کنند.

روشن روان افزود: ایران قریب به 11 سال است که در گروه کشورهایی قرار دارد که اهدای خون کاملا داوطلبانه دارند.

وی بیان کرد: در سال گذشته بالغ بر 96% نیاز خونی مراکز درمانی استان را پاسخگو بودیم این در حالی است که در بعضی استان های بزرگ، رسیدن به 70% هم آرمان است.

روشن روان سرمایه های اصلی سازمان انتقال خون را اهداکنندگان خون خواند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 2 میلیون و یکصد هزار واحد خون در سراسر کشور اهدا شد که سهم خراسان شمالی از این موضوع 16 هزار و 400 واحد بود.

روشن روان با اشاره به وظیفه ی شبکه اصلی خون رسان که مسئول رفع نیاز خونی استان های نیازمند است، ادامه داد: در سال 97 خراسان شمالی، معین استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی است و در مقابل رفع نیازهای خونی آن ها مسئول است.

وی نقطه عطف و بزرگترین اتفاق در سازمان انتقال خون استان را سربلند بیرون آمدن از ممیزی خارجی که توسط کارشناسان و بازرسان وزرات بهداشت اتریش و آلمان انجام شد، دانست.

 روشن روان گفت: خراسان شمالی مازاد پلاسماهایی که در استان مصرف نمی شود را به خارج از کشور برای تبدیل به داروهای فاکتور 9 و فاکتور 8 می فرستد و بعد از تولید دارو مجدد به ایران برگردانده می شود.

وی خاطر نشان کرد: امید داریم که روزی بتوانیم صد در صد این داروها را از طریق پلاسماهای ایرانی تهیه کنیم.

روشن روان اضافه کرد: هم چنین در سال گذشته افتتاح واحد پلاکت فریزیست را به کمک خیرین سلامت در استان داشتیم و در حال حاضر بیماران سرطانی که فرآورده های پلاکتی خاصی نیاز دارند می توانند نیازهایشان را در استان رفع کنند و لزومی برای رفتن به شهرهای دیگر ندارند.

روشن روان در انتها از همشهریان دعوت کرد تا علاوه بر اهدای خون اهدای پلاکت هم داشته باشند.

 

انتهای خبر/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک